Canalul Sulina este blocat de numărul mare de nave maritime care așteaptă să ajungă în porturile dunărene
Zeci de nave aşteaptă în Marea Neagră să intre pe canalul Sulina, din cauza capacităţii insuficiente de operare din porturile dunărene în raport cu cererea navelor maritime. Echipajele mai multor nave aflate în aşteptare se confruntă deja cu probleme legate de lipsa proviziilor.
Unii locuitori ai oraşului Sulina compară situația din port cu cea din anii 1980, când a început să funcţioneze prima întreprindere de comerţ exterior din lagărul comunist, actuala regie Administraţia Zonei Libere (AZL), aflată în subordinea Consiliului Judeţean Tulcea, scrie Agerpres.
„Deocamdată, piloţii administraţiei pot asigura în condiţii meteo normale un trafic adecvat al navelor maritime peste capacitatea de operare a porturilor. Porturile nu pot face faţă unui asemenea trafic, în special porturile ucrainene, şi navele aşteaptă foarte mult în zonele de ancoraj de pe Dunărea maritimă, îngreunând traficul celorlalte nave”, a declarat directoarea Administraţiei Fluviale Dunărea de Jos (AFDJ) Galaţi, Angela Ivan, potrivit Agerpres.
AFDJ Galaţi este instituţia responsabilă de asigurarea condiţiilor de navigaţie pe Dunărea maritimă şi fluvială prin dragaje de întreţinere, măsurători topohidrografice şi efectuarea pilotajului navelor maritime pe Dunăre, între rada Sulina şi Brăila.
Instituţia deţine 36 de piloţi care însoţesc navele maritime de la 10 ore până la 16 ore, în funcţie de operaţiunile din porturi, procedura de pilotaj fiind instituită de Comisiunea Europeană a Dunării în anul 1857, pentru a evita blocarea şenalului navigabil.
sursă: digi24.ro