Home » Local » Ajutoare de urgență pentru mai multe familii din județul Vaslui, afectate de incendii sau cu probleme grave de sănătate

Ajutoare de urgență pentru mai multe familii din județul Vaslui, afectate de incendii sau cu probleme grave de sănătate

Mai multe familii și persoane singure din județul Vaslui vor primi ajutoare financiare de urgență. În acest sens, Guvernul a aprobat, printr-o hotărâre, acordarea unor ajutoare de urgență la nivel național în sumă totală de 1.004.500 leipentru sprijinirea a 226 familii și persoane singure care fie se află în situaţii de necesitate în urma unor incendii sau accidente, fie au probleme grave de sănătate sau riscă excluziunea socială.

Ajutoarele de urgenţă aprobate de Executiv sunt acordate în baza anchetelor sociale efectuate de agențiile județene pentru plăți și inspecție socială, centralizate de  Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, și sunt suportate din bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.

Ajutoarele de urgență vor putea acoperi o parte din cheltuielile cu refacerea sau consolidarea locuințelor, cu îmbunătățirea condițiilor de locuit sau racordarea la rețeaua de curent electric, pentru plata utilităților și evitarea riscului de evacuare, pentru achiziționarea unor bunuri de strictă necesitate în gospodărie, dar și a dispozitivelor medicale, a protezelor și a altor materiale sanitare nedecontate sau decontate parțial de casele de asigurări de sănătate, ori pentru tratamente medicale și deplasări la clinici din țară și din străinătate.

Guvernul poate dispune acordarea unor ajutoare de urgență familiilor și persoanelor care se află în situații de necesitate din cauza calamităților naturale, incendiilor, accidentelor, dar și pentru alte situații cauzate de starea gravă de sănătate, ori care pot conduce la riscul de excluziune socială. Sumele sunt suportate din fondurile prevăzute cu această destinație în bugetul Ministerului Muncii.

(Dănuț Ciobanu)

 

 

About Ciobanu Danut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*