Home » National » Parlamentul European dă miercuri votul pentru interzicerea (sau nu) a comercializării de mașini pe benzină sau motorină începând cu 2035.

Parlamentul European dă miercuri votul pentru interzicerea (sau nu) a comercializării de mașini pe benzină sau motorină începând cu 2035.

Propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe carburație a fost făcută de Comisia Europeană și are ca obiectiv transformarea industriei producătoare de mașini, care în prezent este responsabilă pentru o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. O decizie privind interzicerea lor din 2035 le-ar forța pe acestea să se reorienteze imediat în investiții mai mari pentru conversia către autovehicule electrice.

Miercuri, parlamentarii europeni pot alege fie propunerea Comisiei Europene, fie pot susține o contrapropunere din partea Partidului Popular European de a schimba interdicția cu o reuucere cu 90% a volumelor actuale de mașini pe carburație comercializate, fără o dată fixă ​​de intrare în vigoare.

De cealaltă parte, opozanții planului spun că o eliminare completă a mașinilor diesel și pe benzină va distruge cea mai mare industrie a Europei, prin favorizarea vehiculelor electrice, încă insuficient dezvoltate de producătorii europeni. Europarlamentarul german Jens Gieseke, adversar al interzicerii totale a mașinilor pe carburație, a spus că trebuie să realizăm reducerea emisiilor, asigurându-ne totodată că economia poate gestiona tranziția socială.”

El a mai susținut că nu are sens ca producătorii de automobile să fie forțați să extindă vânzările de vehicule electrice dacă electricitatea pe care șoferii o vor folosi pentru a încărca bateriile auto la rândul ei nu este produsă din surse curate.

Susținerea unei reduceri totale a emisiilor până în 2035 fără introducerea unui nou sistem de creditare pentru combustibilii sintetici sau schimbarea modului în care sunt calculate emisiile producătorilor de automobile pentru a permite mai mult decât vehiculele electrice, ar însemna limitarea alegerii consumatorilor, împiedicarea inovației și pierderea avantajului nostru competitiv”, a susținut Sigrid de Vries, lobbyist șef la Asociația Europeană a Furnizorilor de Automobile.

 

Sursă: Politico

About Axinte Radu Alexandru

%d blogeri au apreciat: