National

265 de magazine Lidl din România au fost amendate de ANPC

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) informează că pe parcursul acestei luni a controlat 265 de magazine Lidl din toată țara. Potrivit comunicatului de presă al Autorității, au fost aplicate următoarele sancțiuni:

  • 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei;
  • 144 avertismente;
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75 de mii de lei;
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități;
  • închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru patru magazine;
  • închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.

 

Abaterile constatate de către inspectorii Protecției Consumatorilor au fost:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  • comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte
  • comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă)
  • neconcordanțe între valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și între prețul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
  • comercializarea unor ouă neigienizate
  • comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de unică folosință la servire
  • utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre
  • utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse
  • existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română)
  • utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr
  • comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
  • nerespectarea regimului promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în promoție, calcul eronat al procentului de reducere)
  • folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate
  • existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare
  • comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română
  • utilizarea unor cântare care înregistrau erori
  • nerespectarea regimului de temperature de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
  • existența unor neconcordanțe între denumirea dată de producător produsului și cea de pe eticheta de la raft.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button