Home » National » Drepturile tale nu sunt la reducere! De Black Friday fă o sesizare direct din Aplicația InfoCons!

Drepturile tale nu sunt la reducere! De Black Friday fă o sesizare direct din Aplicația InfoCons!

Astăzi este Black Friday, iar InfoCons pune la dispoziția consumatorilor unica aplicație, independentă și transparentă prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care aceștia întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le achiziționează.

Aplicația InfoCons adună în secțiunea SOS numerele pentru Protecția Consumatorilor, Autoritatea Națională Sanitară și pentru Siguranța Alimentelor, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Urgențe, Ambulanță, Poliție, Pompieri sau Protecția Copilului etc.

De asemenea, aplicația Gratuită InfoCons facilitează depunerea unei sesizări, venind în sprijinul consumatorilor cu formularul deja completat cu datele de identificare pentru produsul electronic sau electrocasnic scanat.

Și, pentru că astăzi este faimoasa zi a reducerilor, iar consumatorii se vor îndrepta către produsele electronice și electrocasnice, Aplicația InfoCons îi sprijină pe consumatori în alegerea produselor în cunoștință de cauză!

Aplicația InfoCons îi ajută pe consumatori să estimeze costul de utilizare a produsului în cei doi ani de garanție, aflând astfel costul real pe care îl plătesc. De asemenea, prin intermediul Aplicatiei InfoCons, consumatorii pot compara produsele electronice și electrocasnice pe care și le doresc de Black Friday, pentru a achiziționa produsul potrivit preferințelor și nevoilor lor.

Produsele electronice și electrocasnice ale căror produsele energetice pot fi scanate fac parte din categoriile:

-Mașini de spălat haine;

-Mașini de spălat vase;

-Frigidere;

-Uscătoare;

-Televizoare și monitoare pentru computer.

În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

-bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate

-produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)

-produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)

-înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire

-conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea

-bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți

-contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

-fie prin menționarea noului preț lână prețul anterior, barat;

-fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;

-fie prin mentionarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.

About Axinte Radu Alexandru

%d blogeri au apreciat: