Românii au cumpărat mai multe flori în primele luni ale acestui an
Tranzacţiile electronice efectuate de către români pentru achiziţiile de flori, cu ocazia Valentine’s Day, Dragobete, 1 şi 8 Martie, au depăşit 4,1 milioane de lei, în creştere cu 40% în acest an, faţă de situaţia din 2022.
Potrivit Global Payments, cumpărătorii români au realizat în 2023 – până la data de 8 Martie – aproximativ 36.000 de tranzacţii electronice în florăriile din portofoliul companiei, iar cele mai multe plăţi cu cardul s-au înregistrat în ziua de 8 Martie (5.657), de Valentine’s Day (2.273), în zilele de 7 Martie (2.178), 1 Martie (2.024), 28 februarie (981) şi de Dragobete (900).
În total, în cele şase zile, românii au plătit peste 1,6 milioane de lei către comercianţii de flori, echivalentul a 40% din valoarea tuturor tranzacţiilor electronice realizate la florării, în 2023.
„Cel mai bun an pentru comercianţii de flori a fost 2021, când s-au înregistrat aproximativ 10.500 de tranzacţii electronice doar în zilele de 7 şi 8 martie, în valoare de aproape 1,2 milioane de lei. De Mărţişor (28 februarie, 1 martie) s-au mai făcut încă 6.244 de tranzacţii, în valoare de peste 575.000 de lei, iar de Dragobete şi Valentine’s Day alte 4.850 de tranzacţii, în valoare de peste 440.000 de lei. În total, în aceste patru perioade de sărbătoare din 2021, Global Payments a înregistrat plăţi cu cardul în valoare de peste 2,2 milioane de lei”, se arată în comunicat.