Câte bijuterii sunt neconforme
Aproape o treime din produsele din metale prețioase de pe piața românească sunt neconforme, prezintă informații înșelătoare pe etichetă, a declarat joi președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor , Marius Alexandru Dunca, în cadrul conferinței ‘Contrafacerea și concurența neloială, atentate majore la siguranța economiei naționale’.Noi avem în subordinea ANPC și Direcția de metale prețioase. 30% din piața metalelor prețioase sunt produse neconforme, având probleme de etichetare. Vă dau câteva exemple: sunt produse prezentate ca fiind din metale prețioase de 8 carate care sunt de 9 carate, metal umplut cu plumb, adică cu materiale care cresc artificial greutatea, pietre prețioase de calitate inferioară și prezentate cu certificat că ar fi de calitate superioară’, a explicat președintele ANPC.
El a spus că activitatea de contrafacere este în creștere în România, dar ANPC are atribuții limitate în combaterea acestui fenomen. ‘La nivelul ANPC nu avem o putere foarte mare, noi verificăm doar eticheta. Este adevărat că este o practică comercială înșelătoare când un operator economic îți prezintă un produs cu informații false. Sancțiunea pe care putem noi să o dăm este de la 5.000 la 50.000 de lei și retragerea definitivă de la comercializare, dar mai mult nu putem să facem’, a subliniat Dunca.
Președintele ANPC încurajează comercianții să semnaleze Autorității eventualele produse contrafăcute, care îi afectează din punct de vedere concurențial. ‘Vă aștept la birou, ușa mea este tot timpul deschisă, iar consultarea cu ANPC este gratuită’, a precizat șeful ANPC.
În opinia sa, România ar trebui să pună la punct o strategie de combatere a contrafacerii. ‘Strategia ar trebui să cuprindă o comunicare mai bună, o campanie de informare, pentru că un consumator educat nu o să încurajeze niciodată contrafacerea’, a mai spus președintele ANPC.
Sursa: money.ro