Hingherii de la Goscom lucrează în afara legii
Ieri, în cadrul ședinței lunare a Consiliului Local Vaslui, Sorin Cătălin Radu, viceprimarul municipiului Vaslui, a cerut reanalizarea unui proiect de hotărâre ce vizează taxele solicitate de Serviciul de Ecarisaj din cadrul SC Goscom SA Vaslui. Motivele invocate de acesta, legate de încălcarea unor legi, au fost suficient de corecte pentru ca membrii CL să amâne votarea actului. S-a întâmplat însă pe dos.
Bogdan RUSU
Potrivit celor afirmate de Sorin Cătălin Radu, CL Vaslui ar trebui să revoce hotărârea ce vizează concesionarea serviciului de ecarisaj Goscom, motivul fiind că, potrivit noilor acte normative, ecarisajul are alte atribuții, diferite de cele menționate în caietul de sarcini în baza căruia s-a încredințat problema câinilor vagabonzi.
O altă problemă ridicată de viceprimar a fost faptul că acest proiect de hotărâre nu a fost supus undei dezbateri publice, pentru ca organizațiile non-profit cu interese în domeniul protecției câinilor comunitari să aibă un cuvânt de spus. Sorin Cătălin Radu a mai adăugat că de la mapa cu documentele aferente acestui proiect lipsea contractul de concesionare a ecarisajului. Mai mult, din dosar lipsea oferta de preț privind tarifele solicitate de medicul veterinar care activează în cadrul padocului vasluian, însă culmea ironiei în dosar se aflau ofertele unor terți.
Deși este viceprimar, Sorin Cătălin Radu a declarat că i-a fost imposibil să intre în posesia contractului pe acre îl are CL Vaslui cu SC Goscom SA, și a afirmat că a fost sfătuit de membrii comisiei juridice din cadrul CL să facă o cerere în baza Legii 544/2001, privind accesul la informațiile de interes public.
O altă problemă ridicată de viceprimar a fost modul în care s-a făcut normarea activității desfășurate de salariații padocului, în care nu s-a prevăzut ca cineva să facă serviciu de permanență, așa cum impune legislația în domeniul gestionării problemei câinilor comunitari. De exemplu, prețul solicitat pentru manoperă este calculat pentru o activitate de 8 ore/zi, desfășurată timp de 30 de zile. Asta înseamnă un total lunar de 410 ore, o medie de 13 ore pe zi. Asta în condițiile în care legea îi obligă în mod direct pe operatorii de servicii de ecarisaj să asigure permanența în vederea supravegherii animalelor. De asemenea, viceprimarul a adăugat că în documentele supuse aprobării în ședința de ieri, nu există indicatorul de performanță referitor la numărul de adopții realizate de Serviciul de Ecarisaj, în contextul în care ideea înființării acestui serviciu a fost tocmai aceea de a plasa animalele unor proprietari și nu de a-i eutanasia.
O altă problemă ridicată de viceprimar a fost aceea că activitatea ecarisajului vasluian este finanțată exclusiv din bugetul CL, deși padocul se poate autofinanța prin colectarea taxelor aferente adopțiilor de animale, dar și prin donații. Legat de donații, vicele a sesizat o altă deficiență: aceea că nu s-a realizat un sistem legal, prin care persoanele interesate să doneze fonduri în vederea ajutării animalelor închise în padoc.