BusinessSocial

Tichete de masă în format electronic pentru vasluieni

Acestea vor avea forma unui card bancar și vor putea fi folosite numai în unitățile de alimentație publică dotate cu echipamente specifice și care au contract cu firmele care emit asemenea carduri.

Din această lună, cetățenii județului Vaslui, ca de altfel toți românii care sunt plătiți și cu tichete valorice de masă, vor primi aceste tichete și în format electronic, în cazul în care angajatorul va opta pentru această modalitate. Tichetele au forma unui card bancar.
Decizia a fost luată printr-o Hotărâre de Guvern emisă zilele trecute, ce implementează prevederi ale Legii nr. 291/2013 de modificare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă.
Posibilitatea emiterii tichetelor de masă pe suport electronic este o alternativă modernă la cele pe suport de hartie. Angajatorii care doresc, vor alimenta portofelul electronic cu valoarea nominală aferentă tichetelor de masă.
Recenta Hotărâre de Guvern aduce și alte vești îmbucurătoare, cum ar fi eliminarea prevederile care limitează utilizarea a maximum două tichete de masă pe zi. Acest lucru îi avantajează în primul rând pe salariații care lucrează în regim de tură. Astfel, în cazul în care timpul de lucru este mai mare de 8 ore pe zi, numărul de tichete de masă (indiferent dacă sunt pe suport de hârtie sau pe suport electronic) se calculează adunând numărul de ore lucrate și împărțind această sumă la 8. Așadar, angajatii vor beneficia lunar de un numar de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile în care sunt prezenți la lucru.
Valoarea tichetelor de masă pe suport electronic este transferată lunar salariatilor, în ultima decadă a fiecarei luni, pentru luna urmatoare, de către firma emitentă, spre deosebire de tichetele pe hârtie care ajung la angajator și, de acolo, la salariat. Valoarea tichetelor de masă pe suport electronic nu poate fi transferată salariaților dacă angajatorii nu au achitat contravaloarea nominală a tichetelor de masa achiziționate.
Sumele care alimentează cardurile de masă vor avea aceeași perioadă de validitate ca și tichetele de masă pe hârtie. Un tichet de masă (indiferent de suport) emis până la data de 31 octombrie a unui an calendaristic poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului de emitere. Un tichet de masă emis începând cu data de 1 noiembrie a unui an poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului următor anului de emitere.
Tichetele de masă pe card vor putea fi utilizate numai în acele unități de alimentație publică care sunt echipate să accepte carduri și care au contracte încheiate cu unitățile emitente: unități de alimentație publică, magazine alimentare, restaurante și cantine etc.
Actul normativ mai spune că unitățile emitente au obligația de a transmite angajatorilor lista unităților de alimentație publică, magazine alimentare, cantine-restaurant, bufete, corespunzătoare rețelei utilizate, la care salariații pot folosi cardurile de masă. (Ionuț PREDA)

Related Articles

Back to top button