Aproape 193.000 de elevi de clasa a II-a au dat, luni, testul de evaluare a competențelor la Limba română, aceștia trebuind să răspundă la mai multe întrebări și să scrie un text în care să mulțumească unei colege pentru cărțile împrumutate de la aceasta.
Evaluarea la finalul clasei a II-a a început luni, cu proba scrisă la Limba română, elevii urmând să susțin marți proba de citire la Limba română și de scriere și citire la Limba română pentru minoritățile naționale. Testele de la evaluarea finală vor continua miercuri cu proba la Matematică, joi cu proba scrisă la Limba maternă și vineri cu proba de citit la Limba maternă.
Aproape 193.000 de elevi din clasa a II-a vor susține testele de evaluare finală, dintre care aproximativ 16.000 sunt înscriși la școlile din Capitală. În acest an, numărul elevilor care susțin evaluarea finală este mai mare comparativ cu cel de anul trecut, întrucât elevii care sunt acum în clasa a II-a vin din prima promoție în care a fost introdusă clasa pregătitoare.
Elevii au avut de scris un text în care să răspundă la șase întrebări legate de Ziua Internațională a Copilului, respectiv: „De ce crezi că ziua de 1 Iunie este una importantă pentru copii?”; „Cum se simt copiii în această zi?”; „Tu cum te simți în această zi de sărbătoare?”; „Ce-ai vrea să faci de Ziua Internațională a Copilului?”; „Cu cine ai vrea să-ți petreci această zi specială?”; Ce ai vrea să le urezi copiilor din lumea întreagă de 1 Iunie?”. De asemenea, elevii trebuiau să dea un titlu potrivit pentru textul respectiv.
Apoi, elevii au avut de scris un alt text, în care, prin șase propoziții, să răspundă la întrebări legate de faptul că se apropie vacanța. Astfel, după ce stabileau un titlu potrivit, aceștia aveau de răspuns la șase întrebări: „Ce anotimp se apropie?”; „Ce așteaptă elevii cu nerăbdare?”; „Tu cum te simți când se apropie vacanța?”; „Unde îți vei petrece vacanța?”; „Ce vei face în vacanță?”; „Ce le urezi colegilor tăi?”.
„O colegă din clasă știe că îți place să citești așa că îți împrumută cărți. Scrie-i în spațiul dat un bilet prin care îi mulțumești pentru cărțile împrumutate (cinci rânduri punctate pentru răspuns)”, a fost o altă cerință din testul dat elevilor de clasa a II-a pentru evaluarea cunoștințelor la Limba română.
De asemenea, elevilor li s-a cerut să verifice dacă au scris corect cuvintele, au ordonat propozițiile într-un text, au folosit semnele de punctuație potrivite, au formulat propoziții clare și corecte și au așezat corect textul în pagină.
Evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt programate în perioada 18 mai – 3 iunie. Pentru elevii clasei a IV-a, evaluarea este programată în 26 mai la Limba română, în 27 mai la Matematică și în 28 mai la Limba maternă. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a începe pe 2 iunie, cu proba de Limbă și comunicare și se încheie pe 3 iunie, cu proba de Matematică și Științe ale naturii.
Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizează în termen de cel mult șapte zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.
Până la sfârșitul anului școlar, cadrele didactice trebuie să depună, la secretariatul școlii, fișele de evaluare și testele elevilor fiecărei clase.
Rezultatele obținute la evaluare nu vor fi afișate și nici înregistrate în catalogul clasei, fiind folosite de fiecare unitate de învățământ la elaborarea planurilor individualizate de învățare. Cadrele didactice îi vor anunța pe elevi și pe părinții acestora rezultatele de la evaluarea finală.
Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse din anul școlar 2013-2014.
Sursa: mediafax.ro