S-a făcut lumină în cazul scrisorii pierdute!
de Răzvan CĂLIN
Poșta Română va oferi despăgubiri financiare bârlădeanului Ioan Popa, a cărui scrisoare recomandată nu a mai ajuns la destinație din vina angajaților acestei instituții.
Oficiul Județean de Poștă (OJP) Vaslui a reușit să facă lumină în cazul scrisorii pierdute chiar din vina propriilor angajați. După cum am prezentat pe larg cazul în paginile cotidianului nostru, bârlădeanul Ioan Popa a trimis o scrisoare recomandată încă din luna decembrie a anului trecut, dar nici până în prezent aceasta nu a ajuns la destinație. Ba mai mult, în ecuație a fost avansată și ideea unui așa zis acord secret între Poșta Română și destinatarul respectivei scrisori, prin care, de fapt, s-a încercat mușamalizarea acestui caz, de o manieră tragi-comică ce-i drept.
Însă, ancheta internă declanșată de conducerea OJP Vaslui a reușit în cele din urmă să facă lumină în acest ”tenebros” caz și până la urmă s-a dovedit că la mijloc nu e vorba decât despre un exemplu clasic de neglijență.
Constantin Obreja, cel care a coordonat ancheta internă a OJP, ne-a declarat că, potrivit instrucțiunilor și regulamentelor în vigoare ale Poștei Române, este permis să se lase o scrisoare recomandată în cutia poștală, dar numai la solicitarea destinatarului: ”A existat, la vremea respectivă, doar o înțelegere verbală între poștaș și asociația de proprietari în cauză (destinatarul recomandatei cu pricina, n.r.). Urma să se facă și un acord scris, dar nu s-a mai făcut. Vina este a factorului poștal care nu a anunțat conducerea unității de înțelegerea făcută cu asociația. Am cerut personal Asociației de proprietari nr. 21 din Bârlad să facă o solicitare scrisă în acest sens către, pentru a fi totul în regulă pe viitor. Din păcate, acum factorul poștal o să tragă ponoasele pentru chestia asta și va fi sancționat în consecință. Iar în ceea ce-l privește pe domnul Popa, acesta va fi despăgubit. Conform legislației serviciilor poștale, va primi de 10 ori tariful de la prezentare și i se vor returna taxele pentru serviciile poștale neefectuate”.
La un calcul sumar, bârlădeanul în cauză ar urma să încaseze undeva în jurul sumei de 240 de lei, drept despăgubiri financiare. Cu alte cuvinte, un lucru este cert: angajații Poștei se fac vinovați de producerea acestui scandal pentru că, pur și simplu, nu au respectat prevederile legale și regulamentele interne în vigoare.
Reamintim că în decembrie 2014, în timp ce se afla în localitatea Călimănești, județul Vâlcea, Ioan Popa a trimis o scrisoare recomandată către Asociația de proprietari nr. 21 din Bârlad. Din păcate, scrisoarea nu a ajuns la destinație nici în ziua de azi, iar omul a tot fost plimbat cu zăhărelul de către angajații și conducerea Oficiului Poștal nr. 4 Bârlad, care au încercat să-i bage pe gât tot felul de pretexte, care mai de care mai absurde. Totul a culminat cu acel presupus acord dintre Poșta Română și asociație, despre care funcționarii instituției i-au spus omului că ar fi secret atunci când le-a cerut să vadă și el documentul în cauză.