Monden
Radu Berceanu a dat lovitura! A lansat avionul ultrausor care nu necesita permis!
Un avion romanesc care poate fi condus de un pilot fara licenta a fost lansat recent, iar aparatul de zbor a fost proiectat chiar de fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu!
Sloganul comercial al avionului de dimensiuni reduse este “o aeronava care cantareste cat o motocicleta, costa cat un automobil si pe care se poate pilota fara licenta de zbor”. Numele sau “de catalog” este SWAN 120-28 iar avionul ultrausor este “copilul” fostului ministru Radu Berceanu.
Aparatul de zbor cantareste doar 120 de kilograme si este construit din materiale usoare, produsul ultimelor cercetari in materie de componente ale industrieie aviatice. Este vorba de fibra de carbon si kevlar, materialale tratate suplimentar pentru a le asigura duritatea necesara zborului la o altitudine de 3.000 de metri. Aparatul a fost fabricat cu respectarea standardelor Part103 din SUA si microlight SSDR din Marea Britanie, ceea ce il face un candidat perfect pentru export.
Se pliaza si se pune in remorca!
Aripile avionului, ce poate zbura la 10.000 de picioare (aprox. 3.000 m), cu viteza de croaziera de 120 km la ora, au o anvergura de 8,82 m. Mai mult, acestea se pot plia iar astfel aparatul poate fi transportat într-o remorca trasa de un automobil de mici dimensiuni, avand in vedere masa redusa a acestuia.
Modul in care a fost proiectat si realizat aparatul a tintit o anume clasa de cumparatori, respectiv amatorii care nu sunt dispusi sa investeasca intr-un brevet de pilot. Caracteristicile aparatului de zbor fac posibila pilotarea acestuia de catre orice persoana, dar asta vine “la pachet” si cu unele limitari.
Aparatul de zbor cantareste doar 120 de kilograme si este construit din materiale usoare, produsul ultimelor cercetari in materie de componente ale industrieie aviatice. Este vorba de fibra de carbon si kevlar, materialale tratate suplimentar pentru a le asigura duritatea necesara zborului la o altitudine de 3.000 de metri. Aparatul a fost fabricat cu respectarea standardelor Part103 din SUA si microlight SSDR din Marea Britanie, ceea ce il face un candidat perfect pentru export.
Se pliaza si se pune in remorca!
Aripile avionului, ce poate zbura la 10.000 de picioare (aprox. 3.000 m), cu viteza de croaziera de 120 km la ora, au o anvergura de 8,82 m. Mai mult, acestea se pot plia iar astfel aparatul poate fi transportat într-o remorca trasa de un automobil de mici dimensiuni, avand in vedere masa redusa a acestuia.
Modul in care a fost proiectat si realizat aparatul a tintit o anume clasa de cumparatori, respectiv amatorii care nu sunt dispusi sa investeasca intr-un brevet de pilot. Caracteristicile aparatului de zbor fac posibila pilotarea acestuia de catre orice persoana, dar asta vine “la pachet” si cu unele limitari.
Viteza maxima de zbor nu depaseste 120 de kilometri la ora, iar rezervorul de combustibil nu poate avea mai mult de 25 de litri. In aceste conditii, timpul de zbor este redus dramatic, dar exista si un alt avantaj in constructia avionului: functioneaza pe combustibili conventionali si poate fi alimentat din orice benzinarie! Nu in ultimul rand, aspectul costului este deloc neglijabil, pentru ca pretul sau estimat de productie nu-l depaseste pe cel al unei masini de fite: 25.000 de euro.
Berceanu cauta investitori
Radu Berceanu este foarte mandru de creatia sa, dar mai are de lucru pana ce acesta va ajunge in magazine: “Suntem in faza de omologare si de prospectare a pietei. Urmeaza apoi sa cautam investitorii dispusi sa sustina productia acestui avion la scara comerciala”, a spus fostul demnitar.
Sursa: cancan.ro