Impunerea certificatului verde în magazinele DEDEMAN a dus la o scădere de 45% a vânzărilor
Impunerea certificatului verde la intrarea în anumite magazine a dus la scăderea vânzărilor. Un astfel de exemplu vine de la Dragoș Pavăl, fondatorul DEDEMAN, care susține că traficul în magazine a scăzut cu 45% de la introducerea certificatului.
„În acest moment, suntem nevoiţi să permitem accesul în magazine doar clienţilor care deţin un certificat verde. Înţelegem să respectăm deciziile autorităţilor, nu avem alternativă. De când au intrat în vigoare noile dispoziţii legale, traficul în magazinele noastre a scăzut cu circa 45% şi, drept rezultat, am fost obligaţi să reducem comenzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporţie de peste 85% companii româneşti. Dacă această situaţie se prelungeşte, impactul în industrie va fi devastator şi îi va afecta în mod egal atât pe retaileri, cât şi pe producători, atât pe funcţionarii care lucrează pentru stat, cât şi pe toţi colegii din mediul privat, atât pe cei vaccinaţi, cât şi pe cei nevaccinaţi“, spune Dragoş Pavăl, acţionar al Dedeman, liderul pieţei de bricolaj din România, cu 56 de magazine şi afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020, citat de Ziarul Financiar.
Fondatorul Dedeman adaugă şi că măsura este o formă de responsabilitate socială într-un context atât de dificil precum cel actual.
„Este limpede că niciun business şi niciun antreprenor nu-şi doreşte să fie constrâns să aleagă între clienţii săi, pentru că fiecare dintre aceştia este important în egală măsură. Însă totodată, fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuşi şi să-şi pună sănătatea în pericol“, mai spune Dragoş Pavăl.