Iată ce meserii preferă reprezentanții generației Z
Conform unui studiu, 30% din reprezentanții generației Z (născuți după 1995) care vor să se angajeze în România își doresc să lucreze în domenii tehnice precum: IT, software, hardware, inteligență artificială, gaming, inginerie, electronică sau telecomunicați, arată studiul “Insights PulseZ”.
Caracteristicile ”nativilor digitali”
S-au născut după 1995, sunt numiți și „nativi digitali” sau „generația rețelei. Ei au crescut într-o lume modelată de internet. Studiile sociologice arată că sunt mai nerăbdători și mai agili decât predecesorii lor din generația Millennials și caută noi provocări și impulsuri continuu. Studii științifice anterioare demonstrează că această generație își alege cariera într-un mod diferit față de alte generații, deoarece o privesc ca pasiune, nu ca pe o simplă meserie. Acest lucru explică de ce, atunci când își aleg angajatorul, pentru ei contează cel mai mult să le placă ceea ce fac (82%), echipa și atmosfera de lucru au de asemenea o importanță semnificativă (63%), iar abia apoi urmează pachetul salarial și flexibilitatea programului (60%).
Generația Z: educație și jobul dorit
Unul din trei tineri plănuiește să se angajeze în România, în timp ce 21% vor să își continue studiile tot în țară. Sunt 12% care vor să lucreze în străinătate și tot atâți cei care vor să-și deschidă o afacere, potrivit studiului citat.
Unde îi găsim în online pe tinerii Generației Z?
Angajatorii ce doresc să se apropie și să interacționeze cu potențialii lor tineri angajați, ar trebui să-i abordeze pe rețelele sociale unde acestora le place să-și petreacă timpul. Conform studiului, pe primul loc în topul platformelor social media utilizate de tinerii între 16-21 de ani este Instagram (38%), urmat de Facebook (19%) și Youtube (15%). Popularitatea se schimbă însă pentru cei cu vârsta între 22-24 de ani, primul loc fiind ocupat de Facebook (28%), Youtube (23%) și Instagram (18%).
Despre studiu. Aflat la cea de a doua ediție, studiul „Insights PulseZ” a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z.