Primăria Vaslui își digitalizează serviciile printr-un proiect european
Municipiul Vaslui, în calitate de beneficiar, a implementat proiectul „Sistem informatic integrat de e-administrație pentru îmbunătățirea accesului populației la servicii electronice și simplificare administrativă”cod SIPOCA-570, MySMIS 2014- 126350. Proiectul a fost cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European (FSE) din Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa prioritară 2: „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”, Obiectiv Specific 2.1: „Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP”. Perioada de implementare a proiectului a fost de 34 de luni, 09.04.2019 – 09.02.2022.
Bugetul proiectului este în valoare de 2.433.531,12 lei din care2.349.874,50 lei valoare eligibilă nerambursabilă – compusă din2.038.156,45 lei valoarea cofinanțării Uniunii Europene prin Fondul Social European și 311.718,05 valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național. Cofinanțarea eligibilă a Municipiului Vaslui este de 47.956,62 lei, iar valoarea neeligibilă a proiectului este de 35.700 lei.
Obiectivul general al proiectului: Consolidarea capacității instituționale a Primăriei Municipiului Vaslui prin implementarea de măsuri de simplificare administrativă și optimizare a furnizării serviciilor către cetățeni.
Principalele rezultate ale implementării proiectului sunt: -Platforma informatică front-office de tip „portal”(https://se.primariavaslui.ro) pentru asigurarea accesului online la serviciile gestionate de Municipiul Vaslui cu următoarele servicii configurate: – Solicitare eliberare/prelungire Certificat de urbanism, eliberare Certificat de urbanism de informare, Solicitare eliberare/prelungire Autorizație de construire, Comunicare privind începerea/încheierea executării lucrărilor, Cerere privind efectuarea recepției finale, Cerere de eliberare a certificatului de atestare a edificării/extinderii constricției, Certificat de nomenclatură stradală, Cerere eliberare Certificat de atestare fiscală (persoane fizice/juridice).
Alte servicii privesc: Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport/clădiri/teren (persoane fizice/juridice, Scoatere din evidențe clădiri/terenuri/mijloacelor de transport (persoane fizice/juridice), Transfer auto, Restituiri/compensări (persoane fizice/juridice), Cerere pentru eliberare/vizare anuală autorizație de funcționare privind locul și profilul activității, Cerere pentru vizare anuală autorizație de funcționare privind locul și profilul activității, Permis de liberă trecere / staționare în vederea aprovizionării, Cerere Adeverință rol agricol, Atestat de Producător, Avizare anuală Carnet de comercializare Contractul de arendare, Cerere pentru afișarea ofertei de vânzare a terenului, Comunicare de acceptare a ofertei de vânzare, Petiții/Sesizări, Înrolare ca utilizator verificat (persoane fizice), Înrolare ca utilizator verificat (persoane juridice).
– Terminalul interactiv pentru servicii electronice și management documentecu următoarele funcționalități:Plată electronică, Servicii electronice (demersuri online), Management documente- depunere si eliberare documente, registratură online.
– Aplicație mobilă pentru servicii electronicecu următoarele module:Componentă mobilă de sesizări, Componentă publică de sesizări din portalul de servicii electronice ( https://sesizari.primariavaslui.ro), Back-office pentru administrarea aplicației, Procesare a sesizărilor în platforma de management al cazurilor /documentelor, Funcționalități de informare, Consultare și plată a taxelor și a impozitelor locale.
– platformă back-office pentru management servicii electronice, dosare, activități, semnare electronică
– retrodigitalizarea Arhivei Consiliului Local al municipiului Vaslui din perioada 1992-2020.
– instruirea 168 persoane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiul Vaslui în utilizarea platformei front-office si back-office.