România va beneficia de 20 de trenuri electrice noi de la Alstom. ARF a semnat vineri contractul
Veste bună pentru oamenii care apelează la tren pentru a călători. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri contractul francezii de la Alstom pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi, anunță instituția într-un comunicat de presă.
Contractul finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM este de aproximativ 1,3 miliarde lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde lei.
Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 351 de locuri pe scaune/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare).
Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 București Nord – Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.
Ministerul Transporturilor a cumpărat ultimele trenuri noi pentru CFR Călători în 2004-2005 (automotoarele Desiro – Săgeata Albastră).
sursă: economedi.ro