National

O şcoală din România primeşte, pentru a doua oară consecutiv, calificativul “Excelent” din partea Inspectoratului Şcolilor Independente din Marea Britanie

Pentru a doua oară consecutiv o şcoală din România ce oferă curriculum britanic primeşte cel mai înalt calificativ acordat de Inspectoratul Şcolilor Independente din Marea Britanie, “Excelent”. ISI este instituţia care verifică cele mai prestigioase şcoli independente de zi şi cu internat din Marea Britanie şi din străinătate. Iar British School of Bucharest a primit cele mai ridicate aprecieri atât pentru “calitatea actului de învăţare şi rezultatele elevilor”, cât şi pentru “calitatea dezvoltării personale a elevilor”, puţine fiind la nivel global şcolile care reuşesc să primească “Excelent” la ambele categorii analizate de inspectorii britanici.

 

Beneficiile curriculumului britanic şi motivele pentru care sunt atât de căutate şcolile care-l urmează

Conform unui studiu efectuat de US News & World Report, sistemul britanic de învăţământ a fost desemnat în 2019 drept cel mai bun din lume, urmat fiind de cele din Statele Unite şi Canada. Mai mult decât atât, anul trecut Marea Britanie avea 4 universităţi în top 10 al celor mai bune de pe întreg globul. 

 

Rezultatele sunt însă urmare a unui proces educaţional cu vechime – educaţia obligatorie a fost introdusă în Marea Britanie în 1888 – centrat pe metode creative de predare şi încurajarea dezvoltării elevilor atât din punct de vedere educaţional, cât şi personal, emoţional, fizic şi social. Focusul este pus atât pe acumularea de informaţii, cât şi pe descoperirea abilităţilor fiecărui elev în parte, încercând să fie oferite cunoştinţe cât mai diverse care să ajute la aplicarea acestora stimulând astfel gândirea critică.

 

Şcoala britanică îi învaţă pe copii să gândească mai degrabă decât să memoreze lucruri. Un exemplu simplu este cel legat de tabla înmulţirii: elevii care învaţă după un curriculum britanic nu trebuie să o memoreze, ci sunt ajutaţi să înţeleagă mecanismul astfel încât să îl poată aplica cu uşurinţă în orice situaţie. Sau, decât să înveţe tabelul periodic al elementelor pe de rost, elevului i se cere mai degrabă să aplice ceea ce a învăţat despre proprietăţile diferitelor elemente chimice în anumite experimente sau în anumite condiţii.

 

Scopul nostru este ca elevii care ne trec pragul să evolueze şi să se dezvolte astfel încât să ajungă adulţi plini de siguri pe ei şi pe capacităţile lor, capabili să facă faţă schimbărilor de orice fel, buni profesionişti, dar mai ales, mulţumiţi de propria persoană. Pentru ca asta să se întâmple îi încurajăm pe elevii noştri să fie activi la ore, nu să fie spectatori pasivi, să întrebe, să experimenteze, să fie capabili să ducă un proiect la bun sfârşit, dar şi să lucreze în grup. În plus, pe lângă materiile obişnuite, le oferim o gamă foarte generoasă de activităţi co-curriculare din care să aleagă, astfel încât să le fie mult mai uşor să-şi dezvolte abilităţile şi interesele şi să descopere unele noi.” – Grant Gillies, directorul British School of Bucharest

 

Iar lucrul acesta se observă şi din raportul ISI, care subliniază atitudinea elevilor faţă de procesul de învăţare, catalogată drept remarcabilă, atât în ceea ce priveşte comportamentul în clasă, cât şi aspiraţiile înalte în privinţa studiilor, activităţilor de orice fel şi misiunilor caritabile.

 

Când am decis ce cursuri aş vrea să urmez, lucrurile au devenit mult mai ușoare. Conversațiile cu îndrumătorul anului meu, conducătorul Key Stage 5, şi cu consilierul de orientare universitară m-au ajutat să-mi clarific selecțiile. Împreună cu consilierul de orientare am explorat opțiunile disponibile în Uniunea Europeană şi Marea Britanie. În ultimii 2 ani am studiat disciplinele pentru examenul A-Level care erau necesare pentru intrarea la cursul de inginerie ales de mine. Presiunea este mare pentru că atât de mulți dintre noi visăm să fim acceptați de universități de top, la fel ca mulți dintre elevii dinaintea noastră, aşa că să te poţi concentra exclusiv pe subiectele de interes este extrem de important, iar studiul A-Level te ajută să faci asta. Viața în ultimii ani de liceu la BSB a fost minunată, tot ceea ce am sperat să fie. M-a dezvoltat ca elev şi ca om şi am avut mult sprijin pentru aplicația mea la universitate.” – Etienne, elev în anul 13

 

Ultimii 2 ani de liceu accentuează specializarea timpurie. Mai exact, elevii îşi aleg 3 sau 4 materii în funcţie de aspiraţiile şi nivelul academic al fiecăruia în parte, dar şi de cerinţele universităţilor la care doresc să aplice. Sistemul A-Level le permite aşadar elevilor să se specializeze în anumite domenii şi să aprofundeze studiul în subiectele respective. Pot alege să studieze materii care nu sunt regăsite împreună în alte sisteme de educaţie, dar flexibilitatea sistemului A-Level permite fiecărui elev să înveţe lucruri care se mulează perfect pe abilităţile şi pasiunile lor, permiţându-le astfel să obţină cele mai bune rezultate.

 

Un alt avantaj al studiului într-o şcoală britanică acreditată este legat de relocare. În cazul în care părinţii au nevoie să se mute dintr-o ţară în alta, copiii care învaţă în acest sistem se pot adapta cu uşurinţă în alte sisteme de învăţământ sau, având în vedere numărul şcolilor acreditate în lume de British School Overseas (BSO), îşi pot păstra aceleaşi direcţii în educaţia lor.

 

Ce este Inspectoratul Şcolilor Independente şi de ce sunt importante calificările primite de aici

ISI este structura desemnată de Departamentul pentru educaţie din Marea Britanie pentru a verifica şcolile independente din Regat şi pe cele cu curriculum britanic din întreaga lume. Rolul inspectorilor este de a verifica şi recunoaşte practicile de excelenţă în educaţie, pe de o parte şi de a face recomandări menite să ajute şcolile să facă îmbunătăţiri în procesul educaţional, pe de altă parte.

 

Inspectorii ISI urmăresc respectarea standardului impus de Departamentul britanic pentru educaţie, ce acoperă 8 părţi importante: calitatea educaţiei; dezvoltarea spirituală, morală, socială şi culturală a elevilor; bunăstarea, sănătatea şi siguranţa elevilor; alegerea potrivită a profesorilor şi celorlalţi angajaţi, asigurarea materialelor didactice şi analiza proprietarilor; campusul şi dotările acestuia; furnizarea informaţiilor; felul în care sunt rezolvate plângerile; calitatea conducerii. Este, practic, un standard de calitate pe care eşti obligat să îl îndeplineşti dacă vrei ca lucrurile să meargă din bine în mai bine.” – Grant Gillies, BSB Headmaster

 

British School of Bucharest a obţinut în urma inspecţiei din această primăvară, pentru a doua oară consecutiv, cel mai înalt calificativ la ambele categorii analizate de inspectorii britanici. Iar acest lucru se poate observa şi în rezultatele elevilor BSB. Absolvenţi ai acestei şcoli au fost admişi, în ultimii ani, la universităţi de prestigiu precum Cambridge, Imperial College London, London School of Economics and Political Science, Oxford, UCLA sau Toronto, iar lista poate continua. 

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button