Studiu Horváth: Peste 70% dintre companiile est-europene implementează metode digitale precum Big Data, Smart Dashboards sau Advanced Analytics
- 80% dintre directorii financiari din Europa de Est consideră creșterea investițiilor în automatizare și digitalizare drept o oportunitate de top pentru a ieși din impasul creat de pandemia Covid-19;
- Cele mai adoptate tehnologii sunt Smart Dashboards (peste 70% dintre companii), Advanced Analytics (peste 60%) și Big Data (peste 60%).
Smart Dashboards, Advanced Analytics, Big Data și Predictive Forecasting sunt cele mai întâlnite tehnici digitale adoptate în ultima perioadă de către departamentele operaționale din companii, în încercarea de a se adapta la noua normalitate post-pandemică, arată studiul CFO Panel 2022, realizat la începutul acestui an de compania de consultanță în management Horváth.
Mai mult de 80% dintre directorii financiari din Europa de Est consideră creșterea investițiilor în automatizare și digitalizare drept o oportunitate de top pentru a ieși din impasul creat de pandemia Covid-19. Companiile participante la studiu sunt fie în proces incipient de implementare, fie deja au implementat una dintre cele patru metode de tehnologizare. Top 3 cele mai adoptate tehnologii sunt: Smart Dashboards (peste 70% dintre companii), Advanced Analytics (peste 60%) și Big Data (peste 60%).
„Simplul acces la date nu este suficient. Informația în sine nu folosește nimănui dacă nu poate fi interpretată într-un timp cât mai scurt în contextul de afaceri, integrată în strategia companiei și folosită pentru a lua decizii acționabile de business”, spune Georgiana Vintilă, Managing Consultant, Digital Transformation Expert, Horváth România.
Ajută la luarea rapidă a deciziilor, sunt interactive și determină tendințe. Acestea sunt principalele trei beneficii ale tablourilor de bord în business. Cunoscute mai ales sub denumirea de Smart / Intuitive Dashboards (tablouri de bord inteligente / intuitive), acestea sunt niște instrumente analitice care permit vizualizarea datelor din diverse industrii. De exemplu, pot reprezenta un tablou de raportare pentru indicatorii cheie de performanță din companie. Pe scurt, le arată directorilor financiari unde se află în fiecare zi și îi ajută să extrapoleze și să dea sens tendințelor pentru a lua cele mai bune decizii. Industriile care au început să adopte cel mai mult Smart Dashboards sunt: industria auto, industria farmaceutică și industria IT.
În completarea Smart Dashboards vine Advanced Analytics, o altă metodă care permite examinarea autonomă sau semi-autonomă a datelor folosind tehnici și instrumente sofisticate, de obicei altele decât cele tradiționale de business intelligence (BI). Scopul acestora este de a descoperi perspective mai profunde, a face predicții sau a genera recomandări avizate. Conform CFO Panel 2022, industriile care au început să adopte cel mai mult Advanced Analytics sunt: Industria farmaceutică, Industria IT și Industria retail.
Big Data / Data Lakes reprezintă seturi de date mari și complexe care sunt atât de voluminoase, încât software-ul tradițional de procesare nu le poate gestiona. Aceste „lacuri de date” conțin informații în forma lor brută cu scopul principal de a oferi acces facil analiștilor de business, inginerilor de date, directorilor financiari și altor specialiști capabili să îmbunătățească performanța companiilor din care fac parte. Industriile care au început să adopte cel mai mult Big Data / Data Lakes sunt: Industria bancară și de servicii financiare, Industria auto și Industria retail.
Predictive Forecasting (de exemplu, prognoza predictivă a vânzărilor) este o tehnică de estimare automatizată care permite ajustarea continuă a previziunilor. Astfel, compania poate să identifice precoce oportunități noi și riscuri, adaptându-și în timp real deciziile de afaceri. Acesta este un alt mod digitalizat adoptat îndeosebi de Industria farmaceutică și Industria furnizării de energie.
Notă: Studiul a fost realizat la scurt timp înaintea începerii conflictului din Ucraina.
Studiul integral poate fi consultat AICI.
#
Despre CFO Panel
CFO Panel 2022 evidențiază tendințele actuale în domeniul finanțelor și oferă informații despre provocările cu care se confruntă în prezent directorii financiari. Privind introducerea metodelor și tehnologiilor digitale în domeniile finanțelor, studiul face transparentă starea actuală a firmelor participante, prezentând măsurile specifice pe care directorii financiari le iau pentru a face față transformărilor. De asemenea, acest studiu este o evaluare critică a agendei CFO în vremurile pandemiei Covid-19 și pune sub semnul întrebării status-quo-ul actual în domeniile financiare.
CFO Panel este realizat de Horváth, având peste 200 participanți din 15 țări, precum Germania, Austria, Elveția, Croația, România și Moldova. Industriile prezente în sondaj sunt variate, de la automotive, manufacturing, bănci, logistică, oil & gas la farmaceutice, telecomunicații și călătorii.
Despre Horváth
Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente. Vă rugăm să vizitați website-ul nostru la: www.horvath-partners.com/ro.