National

Autostrada Bacău-Pașcani intră în linie dreaptă!

 În ședința de Guvern de astăzi, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Bacău-Pașcani. Astfel, Autostrada Moldovei devine realitate și va aduce numeroase avantaje economice întregii regiuni. Comunitățile locale și serviciile publice sunt principalii beneficiari ai acestei autostrăzi.
 Investițiile în infrastructura mare sunt soluția corectă și imediată pentru dezvoltare. Pe lângă crearea de noi locuri de muncă, odată construită autostrada, va aduce beneficii imediate locuitorilor zonei: resursa umană va fi păstrată, economia va fi impulsionată, iar datorită transportului facil și mai ieftin, vom beneficia de produse și servicii de calitate și la prețuri avantajoase.
După aprobarea Proiectului Tehnic și a documentației de atribuire în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, va fi lansată direct licitația pentru construcția celor 3 loturi ale autostrăzii Bacău-Pașcani, cu o lungime totală de 77,39 km:

Lotul 1 (30,3 km): Săucești (jud.Bacău)- Trifești (jud.Neamț);
Lotul 2 (18,99 km): Trifești (jud.Neamț)- Gherăești (jud.Neamț);
Lotul 3 (28.09 km): Mircești (jud.Iași)- Pașcani (jud.Iași).

Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute:
9 noduri rutiere;
112 poduri și pasaje;
1 Centru de Întreținere și Coordonare;
1 Centru de Monitorizare și Informare;
2 Spații de servicii;
2 parcări de scurtă durată.

Autostrada Bacău-Pașcani va aduce o serie de avantaje economice atât județelor tranzitate, cât și întregii regiuni:
-reducerea costurilor de exploatare și operare ale vehiculelor;
-reducerea accidentelor;
-reducerea costurilor pentru prevenirea poluării mediului.

Moldova și, implicit, Bacăul se vor putea dezvolta la adevăratul potențial pe care îl au și vor aduce plusvaloare, calitate și competitivitate în România.
Proiectul finanțat prin PNRR are o valoare estimată de 7,442 miliarde de lei (cu TVA).

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button