Home » Business » Dacă vrem dezvoltare, trebuie să apelăm la credite! Județul Vaslui, lovit sever de criza prețurilor

Dacă vrem dezvoltare, trebuie să apelăm la credite! Județul Vaslui, lovit sever de criza prețurilor

de Dănuț CIOBANU 

Și al doilea drum strategic al județului Vaslui este afectat dramatic de scumpirile din zona materialelor de construcții. De la o valoare inițială de 50 de milioane de euro, contractul a fost reevaluat la o sumă de 70 de milioane de euro. Practic, pentru a obține finanțarea europeană nerambursabilă în perioada de programare 2021-2027, beneficiarul proiectului va trebui să asigure surse financiare suplimentare.

Creșterea rapidă a prețurilor la materialele de construcții are efecte inclusiv asupra proiectelor care sunt în pregătire în vederea obținerii finanțării. Este și cazul celui de-al doilea drum strategic pregătit de Consiliul Județean (CJ) Vaslui, denumit ,,Axa rutieră strategică Sud-Vest a județului Vaslui”.

Inițial, lucrările din cadrul proiectului au fost evaluate la o sumă de 50 de milioane de euro. Ulterior, pe fondul creșterii prețurilor la materialele de construcții, valoarea contractului a depășit suma de 70 de milioane de euro.

Dumitru Buzatu, președintele CJ Vaslui, a spus că pentru a continua aceste investiții este nevoie de identificarea de resurse financiare, care să fie utilizate pentru finanțarea lucrărilor. În caz contrar, dacă se va renunța la aceste proiecte, dezvoltarea județului Vaslui va fi pusă sub semnul întrebării.

„Va trebui să găsim fonduri noi și pentru al doilea drum strategic, din alte surse pentru a finaliza lucrarea. Dacă reunțăm la proiect, modernizarea UAT Vaslui va stagna”, a explicat Dumitru Buzatu.

Lungimea totală a tronsoanelor de drum modernizat în cadrul proiectului celui de al doilea drum strategic este de 74,360 kilometri din care: tronson 1 (DJ 243A) – 31,993 kilometri; tronson 2 (DJ 243) – 42,367 kilometri.

Investiția facilitează tranzitul populației din 9 UAT-uri din județul Vaslui, pe ruta Galați-Bacău, cu ocolirea municipiului Bârlad. La aceasta se adaugă și populația județelor învecinate care accesează drumul.

Grupul țintă al proiectului este format din 26.971 locuitori ai celor 9 comune traversate de traseul drumului strategic propus, din care: Pogana – 2.992 persoane, Ciocani – 1.638 persoane, Ivești – 2.409 persoane, Pogonești – 1.561 persoane, Tutova – 3.311 persoane, Pochidia – 1.629 persoane, Iana – 3.870 persoane, Puiești – 4.661 persoane, Dragomirești – 4.900 persoane.

 

 

About Ciobanu Danut

%d blogeri au apreciat: