Director CFR Călători: Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri
CFR Călători are în circulație în jur de 430 de locomotive și automotoare, chiar dacă necesarul la nivel național este de 490. Numai nouă locomotive au fost modernizate în ultimii cinci ani, iar vechimea medie a acestora trece de 50 de ani.
De asemenea, în ultimii ani, doar 10% dintre vagoane au fost modernizate. Ministerul Transporturilor a permis în ultimii ani amânarea reviziilor tehnice la vagoanele de călători, cu până la șase luni. Același lucru s-a întâmplat și cu locomotivele. „Este vorba despre reviziile mari care se fac odată la 5-6 ani. Sunt întârzieri, dar sunt întârzieri, ca să zic așa acceptate. Li se fac în depou verificări suplimentare. Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri”, susține directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.
Două accidente feroviare s-au produs în mai puțin de două săptămâni și alte sute în anul trecut. În 2022, pe calea ferată au avut loc peste 260 de accidente și peste 300 de incidente. O parte din acestea au fost cauzate de starea vagoanelor de călători și a locomotivelor, dar și a infrastructurii feroviare. CFR Călători are în circulație aproape 430 de locomotive și automotoare, deși necesarul este de 490. Doar 9 locomotive au fost modernizate în ultimii 5 ani. Vechimea medie depășește 50 de ani. Situația nu este diferită nici la vagoanele de călători. În ultimii ani, doar 10% au fost modernizate. Vârsta parcului a ajuns la 30 de ani.