Ca urmare a Deciziei comitetului Director nr. 416/DCD/12.10.2023, Primăria Municipiului Vaslui anunță deschiderea sesiunii de depunere a cererilor de finanțare din cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate pentru solicitanții de pe raza Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Vaslui care s-au înscris în aplicația de pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu, începând cu data de17.10.2023.
Persoanele fizice pot depune cererile de finanțare și documentația aferentă prin următoarele moduri:
- Prin e-mail: pmv@primariavaslui.ro
- Fizic, la Registratura Primăriei Municipiului Vaslui
Documentele vor fi depuse în perioada 17.10.2023- 10.11.2023 inclusiv, în zilele luni-joi între orele 08:00 -16:30, iar vineri între orele 08:00-14:00.
După depunerea documentelor şi analiza acestora de către comisia din cadrul Primăriei Municipiului Vaslui, va fi publicată pe site-ul instituției lista beneficiarilor acceptați, care ulteriorvor fi invitați la sediu pentru încheierea contractelor de finanțare.
Numai după încheierea contractelor de finanțare, beneficiarii vor casa autovehiculele înscrise în Program și le vor radia din circulație şi din evidenţele fiscale ale Municipiului Vaslui.
Transmiterea adeverinței de dezmembrare și dovada radierii din circulație se va face de către beneficiar în termen de 30 zile de la încheierea contractului.
Adeverința de dezmembrare/Certificatul de distrugere va cuprinde o mențiune privind existenţa componentelor esențiale ale autovehiculului uzat.
Plata stimulentului se va face în termen de 30 zile de la transmiterea adeverinței de dezmembrare și a dovezii radierii din circulație şi din evidenţa fiscală a Primăriei Municipiului Vaslui.
Criterii de eligibilitate
Pentru a fi inclus în Programul instituit şi pentru a beneficia de stimulentul pentru casare în cuantum de 3.000 de lei, beneficiarul stimulentului pentru casare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
Criterii de eligibilitate a solicitantului de finanţare (art. 9 din Ghid):
- Este considerat eligibil proprietarul de autovehicul uzat care îndeplineşte următoarele condiţii la data solicitării stimulentului pentru casare:
- este persoană fizică cu domiciliul sau reşedinţa pe raza teritorială a Municipiului Vaslui;
- deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale Municipiului Vaslui; excepţie o face persoana fizică care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
- nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
- nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;
- nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
- se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
- se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
- În situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la Primaria Municipiul Vaslui declaraţia pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât şi pentru proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024.
- În situaţia în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la Municipiul Vaslui şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.
Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat (art. 10 din Ghid)
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
- este înregistrat în evidenţele fiscale ale Municipiului Vaslui;
- la data solicitării acordării stimulentului pentru casare are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei;
- are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
- conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.
Candidaţii vor aplica la acest Program în baza unui dosar care va cuprinde următoarele documente:
- Cerere – Anexa nr.1 la Procedura internă;
- Actul de identitate al proprietarului autovehiculului în copie, semnată ,,conform cu originalul” de către solicitant;
- Documentele de identificare ale autovehiculului (cartea de identitate şi certificatul de înmatriculare), în copie, certificate„Conform cu originalul”și semnate de către solicitant;
- În cazul persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, dovada deţineriiproprietăţii, respectiv hotărârea judecătorească, certificatul de moștenitor etc.;
- Împuternicire notarială (dacă este cazul);
- Certificat de atestare fiscală emis de Serviciul Finanțe Publice Locale din cadrul Municipiului Vaslui care să ateste că titularul figurează în evidenţele fiscale cu mijlocul de transport respectiv şi nu este înregistrat cu obligaţii fiscale restante către bugetul local;
- Certificat de atestare fiscală emis de ANAF care să ateste că titularul nu este înregistrat cu obligații fiscale restante către bugetul de stat;
- Cazier judiciar al solicitantului prin care dovedește că nu există infracțiuni împotriva mediului;
- Extras de cont pentru contul IBAN unde se va face transferul stimulentului pentru casare.