Un puști de 13 ani a rezolvat problema cu care se confruntă 300 de milioane de oameni. O companie de miliarde i-a cumpărat ideea
Shubham Banerjee are doar 13 ani, dar este recunoscut în lumea întreagă ca unul dintre cei mai promițători antreprenori. Tânărul născut în Belgia este CEO al Braigo Labs, o companie care produce imprimante pentru oamenii orbi.
Ideea i-a venit în urmă cu un an, atunci când a găsit un flyer care promova o strângere de fonduri pentru oamenii orbi. Întrebându-se cum pot aceștia citi, el a aflat despre limbajul Braille și cât de complicat este procesul de printare a cărților pentru cei care suferă de această deficiență.
„Când am aflat cât costă o imprimantă Braille, nu mi-a venit să cred”, a povestit Banerjee celor de la Business Insider. „Am vrut să îi ajut pe oameni, așa că am încercat să construiesc un dispozitiv din materialele pe care le aveam la dispoziție.” Aceste materiale erau piese de Lego, cu care tânărul a reușit să dezvolte prima parte a proiectului său, de aici venind și numele companiei Braigo: Braille și Lego. Părinții l-au ajutat să cumpere restul materialelor și Banerjee a testat, cu succes, imprimanta sa.
În lume există aproape 300 de milioane de persoane ce nu pot vedea, iar 90% dintre ei trăiesc în state în curs de dezvoltare. Costul actual al unei imprimante Braille este de aproape două mii de dolari, dar prototipul lui Banerjee este de patru ori mai ieftin. Acest lucru a atras atenția mai multor publicații de specialitate, el primind premiul The Tech Awards 2014 și o invitație la Casa Albă pentru un eveniment dedicat tinerilor antreprenori și inventatori.
Compania Intel a fost impresionată de idee și a decis să investească în dezvoltarea produsului. Astfel, Banerjee a devenit cel mai tânăr antreprenor în care o companie de venture capital să investească. „Nu am crezut că o companie mare va fi interesată de proiectul meu”, povestește tânărul. „A fost o surpriză extraordinară”.
Cu finanțarea primită, Banerjee spune că vrea ca Braigo Labs să dezvolte un alt prototip care să semene cu o imprimantă normală. El vrea ca produsul să intre pe piață până la sfârșitul anului 2015.
Sursa: businessmagazin.ro