Invatamant

Grădinițe… de bloc

Unele grădinițe din Bârlad funcționează în niște spații improprii, în apartamente ce au fost concepute ca spații de locuit, nu de studiu.

Grădinița nr. 12, aflată în subordinea Grădiniței nr. 11, își desfășoară activitatea în trei apartamente. Aici învață 155 copii grupați în opt grupe.

„Dotările sunt bune în ciuda subdimensionării claselor. Noi am încercat anii trecuți o extindere a unității noastre însă nu am reușit din cauza lipsei banilor”, ne-a spus Doina Boholțeanu, directorul Grădiniței cu program prelungit nr. 11, Bârlad.

La această unitate de învățământ preșcolar nu există vreun loc de joacă, deci activitățile recreative liber-alese nu se pot desfășura.

„Și aici la Grădinița nr. 11 avem două clase subdimensionate și solicitările sunt foarte multe, tocmai de aceea am înființat grupele de acolo”, ne-a mai spus Doina Boholțeanu.

Nici situația Grădiniței nr. 3, din subordinea Grădiniței nr. 8 Licurici nu este prea roză. Acolo sunt înscriși 17 copii, însă doar 13 frecventează grădinița. Pentru ei, este rezervat un apartament de trei camere, astfel că nu există problema unui spațiu subdimensionat. Totuși, există problema spațiului de joacă. Copiii au doar două balansoare și un leagăn pe un teren neamenajat.

„Nu avem spații și nici nu am avut posibilitatea construirii unor noi corpuri, însă săptămâna aceasta au venit reglementările pentru accesarea de fonduri europene pentru construirea unor noi spații în curte grădiniței noastre,” ne-a declarat directoarea Grădiniței cu program prelungit nr. 8 Bârlad.

Grădinița nr. 20 are un istoric mult mai mare. Ea se află la parterul unui alt bloc din 1986, iar acum este în subordinea școlii Gimnaziale N.N. Tonitza. Aici sunt trei grupe cu 70 de copii. Spațiile sunt mari, iar ca loc de joacă micuții pot folosi parcul de lângă bloc, care este destul de mare și care le oferă posibilitatea de a se juca în voie.

„În ceea ce privește clasele și locul de joacă, nu sunt probleme, noi ne lovim de posibilitatea ca sediul în care activează Grădinița nr. 20 să nu fie retrocedat. Noi ne punem speranța că primăria va găsi o soluție, așa cum a găsit și pentru grădinița nr. 4”, ne-a declarat Nuța Obreja, directorul adjunct a școlii de Muzică N.N. Tonitza.

În ciuda acestui fapt, directoarele și educatoarele se implică în parteneriate, proiecte și activități asemenea oricăror grădinițe.

Activitățile experiențiale precum educația limbajului, activități matematice, cunoașterea mediului, educație plastică, abilități practice, educația pentru societate se fac conform programei.

„Avem activități libere alese pe sectoare, astfel împărțim copiii conform acestor sectoare și îi îndrumăm să facă diferite activități. Unii scriu semne grafice, citesc imagini, li se citesc poezii, alții desenează sau colorează, iar ceilalți sortează diferite jucării și îi învățăm să clasifice obiecte. Încercăm ca, în fiecare zi, copii să facă altceva”, ne-a spus Mihaela Andronache, educatoare la Grădinița nr. 3 Bârlad. (Andrei ARSENE)

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Related Articles

Back to top button