Mărțișoarele românești încântă tot mai mult străinii
Șnurul alb-roșu de care este atârnat mărțișorul tradițional sau stilizat are în ultimul timp o tot mai mare căutare în rândul bârlădenilor stabiliți în străinătate. Vânzătoarele de la magazinele ce comercializează mărțișoare spun că au făcut încasări bunicele chiar la începutul lunii februarie, când majoritatea clienților au fost bârlădeni care au dorit să trimită mărțișoare la rudele de afară și la prietenii acestora.
„Pot să vă spun că vânzarea mărțișoarelor a mers destul de bine datorită clienților care vor să le trimită în străinătate. Cei de acolo sunt foarte încântați de șnurul alb-roșu, simbol al primăverii specific României. S-au vândut foarte bine brățările din șnur dar și mărțișoarele obișnuite, atât mai ieftine cât și foarte scumpe”, ne-a declarat vânzătoarea unui magazin din zona centrală.
În urmă cu câteva săptămâni și Ariel Oliveira, elevul brazilian care a învățat un an la Colegiul Codreanu și acum este în vacanță în Bârlad, a fost fascinat de gingășia șnurului alb-roșu și a cumpărat pentru familia și prietenii lui foarte multe mărțișoare. Reprezentanții magazinelor care vând simpaticele figurine cu șnur spun că bârlădenii se împart în mai multe categorii, o categorie care cumpără mărțișoare foarte devreme, o alta care le achiziționează chiar de 1 și 8 martie și din păcate o alta care pur și simplu nu mai este interesată de mărțișor. Concitadinii noștri se străduiesc să ducă mai departe tradiția oferind și primind mărțișoare. Unii însă recunosc că mărțișorul nu mai reprezintă o atracție pentru ei preferând ca de 1 și 8 martie să ofere altfel de cadouri, sau nimic.
Anul acesta primăria va organiza pentru prima dată un târg al mărțișorului, ocazie cu care poate bârlădenii vor reconsidera semnificația tradiționalului mărțișor. (Mihaela NICULESCU)