„Frumusețile și bogățiile țării”, prin ochii preșcolarilor bârlădeni
Ieri, la Bârlad, a fost cerc pedagogic. Tema din semestrul al II-lea pentru învățământul preșcolar a fost „Învățarea ca activitate situată intre câștig și risipire”. Grupa mare a Grădiniței cu program normal nr.15 din Bârlad, cea mai numeroasă grupă din oraș, a susținut în cadrul cercului pedagogic din acest semestru activitatea „Frumusețile și bogățiile țării”. Deși vizibil emoționați, prichindeii, coordonați de educatoarea Cristina Pintilie, au făcut față cu brio lecției deschise, au fost aplaudați de cei prezenți în sală, ceea ce le-a provocat câtorva micuți lacrimi de bucurie.
„Se știe că actul învățării, sub toate formele și aspectele sale, generează atât câștiguri, în special în planul dezvoltării personale a copilului, cât și risipiri, cum ar fi risipirea unor idei, sentimente, trăiri negative, pe care unii copii le manifestă. Scopul activității «Frumusețile și bogățiile țării» este acela de a promova valorile naționale în rândul copiilor de vârstă preșcolară, activitatea în sine fiind una de evaluare a cunoștințelor copiilor (despre știință, despre om și societate), cunoștințe însușite pe parcursul mai multor proiecte tematice desfășurate în acest an școlar dar și pe întreg ciclul preșcolar”, ne-a declarat Cristina Pintilie.
Activitatea a cuprins și un moment artistic susținut de acești prichindei. Au fost prezente în sală educatoare din Bârlad, Murgeni și comunele Zorleni, Sărățeni, Tutova, Ivești, Perieni și Fălciu. Cadrele didactice prezente au participat apoi la prezentarea referatului cu tema „Învățarea ca act situat intre câștig și risipire”, susținut de Nadia Obreja, educator la Grădinița cu program prelungit nr. 9 Bârlad și la o prezentare de exemple de bune practici făcută de educatoarea Ramona Mircea, de la aceeași grădiniță.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=97yAtkxvk18&w=560&h=315]
(Mihaela NICULESCU)