Brambureala declarațiilor de impunere pentru salubritate l-a făcut pe primarul Bârladului să vină cu lămuriri în fața presei
de Mihaela NICULESCU
În sfârșit, conducerea Primăriei Bârlad s-a trezit din somnolență. Pus în fața faptului împlinit, acela în care bârlădenii nu au completat într-un procent mulțumitor declarațiile de impunere în vederea încasării taxei de salubritate, primarul Dumitru Boroș a organizat o conferiță de presă, în care a adus unele lămuriri.
Dacă ar fi comunicat din timp, chiar din ziua în care a intrat în pâine noul operator de salubritate, alta ar fi fost situația. Numai că, la capitolul transparență și comunicare, edilul este corijent, așa că din cauza slabei mediatizări, la momentul actual mai puțin de jumătate dintre titularii de contract au completat declarațiile de impunere.
La conferința de presă de ieri a participat și Cristi Codreanu, șeful Serviciului Locativ și pentru Încasarea Taxei de Salubritate. După ce acesta declarase reporterului Est News că 70% din proprietarii și chiriașii de locuințe din oraș completaseră declarația de impunere, în conferința de presă acesta și-a schimbat declarația, menționând că nici jumătate dintre titulari nu au depus declarațiile. Primarul a intervenit și a precizat că termenul limită pentru depunerea declarațiilor, stabilit inițial pentru 29 ianuarie, se prelungește. Nu a spus și până când, dar a lăsat să se înțeleagă că până când fiecare titular de contract va fi completat declarația.
Dumitru Boroș a adus la cunoștința bârlădenilor că joi, în ședința de Consiliu, va supune spre aprobare, un proiect de hotărâre care să reglementeze unele aspecte legate de condițiile ce trebuie îndeplinite pentru completarea declarațiilor de impunere. Acestea vizează neobligativitatea anexarii copiei după actul de proprietate (doar prezentarea acestuia pentru confirmare), amânarea termenului de 31 martie, până pe 31 decembrie, pentru completarea declarației de către persoanele care sunt plecate în străinătate și, de asemenea, în cazul imobilelor nelocuite, nu va mai fi pus la plată nimeni, până acum fiind încasată taxa pentru o singură persoană.
Edilul-șef a încercat sa lămurească și o problemă ridicată de foarte mulți cetățeni, în legătură cu baza de date care ar fi trebuit preluată de la CUP, pentru a nu-i mai pune pe drumuri sau în situația de asta la rând la Primărie. Răspunsul primarului a fost acela că datele pe care le avea SC CUP SA nu erau complete și că, la o analiză amănunțită, din 24.316 locuințe, doar 3.000 figurau în baza de date a fostului operator de salubritate.
Ieri, pe holul de la parterul Primăriei era aglomerație mare. Încasatorii nu mai reușeau să facă față valului de bârlădeni veniți să se pună în regulă cu documentele necesare înregistrarii în baza de date a Primăriei. Să vedem cum va fi reglementată această situație în zilele care urmează. Taxa de salubritate se poate plăti la cei opt încasatori de pe teren, la Primărie, la alte patru puncte prezentate pe site-ul instituției și, într-un viitor mai apropiat sau îndepărtat, online.