Cinci elevi și doi profesori de la Școala ”C. Parfene”, participanți la un proiect în Finlanda
Cinci elevi din clasa a VII-a A de la Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui, însoțiți de doi profesori, au participat la activitățile de învățare organizate în școala parteneră din Riihimaki, Finlanda, în cadrul parteneriatului interșcolar ”Science Outside Featuring Technology (Abordarea științelor cu ajutorul tehnologiei în afara clasei)”. Finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, ce se desfășoară în perioada septembrie 2019 – august 2021, proiectul urmărește, prin activitățile proiectate, creșterea motivației elevilor pentru învățarea științelor, pecum și dezvoltarea abilităților profesorilor în ceea ce privește utilizarea abordărilor inovatoare în predarea STEM prin utilizarea metodologiei de învățare în aer liber.
Organizate în aer liber de Harjunrinteen koulu (Riihimaki), conform metodologiei ”outdoor learning” care se aplică în proiect, activitățile de învățare pentru elevi au fost diverse și interesante și au vizat, în principal, disciplinele istorie și arte. Elevii au avut posibilitatea să viziteze școala, să participe la activități de învățare diverse, să se adapteze în familia unde au fost cazați, să își facă prieteni, să își îmbunătățească abilitățile de comunicare în limba engleză. Cei cincizeci de elevi au fost organizați în grupe internaționale, au avut de rezolvat diverse sarcini, respectiv exprimarea emoțiilor cu ajutorul fotografiei, explicarea relației dintre om și natură prin fotografii făcute în Hirvijärvi, crearea unei mandala și explicarea simbolurilor alese, orientarea în teren în găsirea monumentelor /clădirilor importante din Riihimaki, Helsinki, Hämeenlinna, Tampere, insula Suomenlinna sau din rezervația națională Aulanko, identificarea elementelor religioase specifice zonei (Tuomiokirkko, Uspenski, catedrala luterană din Helsinki), realizarea unui film de animație în muzeul Moomin din Tampere. Elevii au utilizat diverse aplicații în rezolvarea sarcinilor (seppo.io, fotografia 3D, Kahoo.it), au petrecut timp liber împreună, au cunoscut obiceiuri tradiționale finlandeze (sauna și baia în lacul înghețat), au observat comportamentul colegilor finlandezi în școală și în societate. Demonstrația de roboți VEX IQ pe care a făcut-o elevii din școala parteneră a evidențiat interesul acestora în studiul roboticii și nivelul de performanță pe care le-au atins prin participarea la competiții naționale și internaționale de profil. Evaluarea activităților s-a realizat prin prezentarea materialelor realizate de fiecare grupă în timpul săptămânii, prin completarea unui chestionar și aplicarea unui test kahoot.
”Pentru profesorii implicați a fost o oportunitate de a cunoaște sistemul de învățământ finlandez, de a schimba idei, de a-și dezvolta abilitățile în ceea ce privește utilizarea abordărilor inovatoare în predarea disciplinelor prin utilizarea metodologiei de învățare în aer liber. Cadrele didactice vor realiza Ghidul de bune practici pentru implementarea metodologiei de învățare în aer liber ce va conține materiale didactice inovatoare bazate pe abordări interdisciplinare și valorizarea învățării informale și nonformale”, ne-a declarat coordonatorul proiectului, profesor Daniela Nane.
Site-ul proiectului este organizat pe platforma eTwinning și va conține informații complete despre toate activitățile desfășurate. (Ionuț PREDA)