Criza pandemiei de Covid-19 a lovit puternic în cele mai mari piețe auto din Europa. Înmatriculările au scăzut chiar și cu 85%Budușan Mihai
Pandemia de coronavirus a lovit puternic industria auto din Europa, unde înmatriculările aproape că au fost sistate. Cea mai pronunțată scădere a fost cea din Italia (-85%), urmată de Franța (-72%), Spania (-69%) Marea Britanie (44,4%) și Germania (-38%).
Înmatriculările de mașini noi din Germania au scăzut cu 38% în martie, după ce showroom-urile au fost închise la jumătatea lunii din cauza pandemiei de coronavirus. Nemții estimează “un declin mult mai mare în aprilie” dacă piața va funcționa în aceleași condiții de criză, scrie Autonews.com
Germania se numără printre piețele majore din Europa care au fost afectate puternic de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2.
Potrivit datelor oficiale publicate de Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA), nemții au înmatriculat în total circa 215.000 de mașini.
Toate mărcile prezente pe piața germană au înregistrat scăderi, iar cea mai bună „performanță” pentru luna martie a fost înregistrată de brandul Lexus, care a scăzut cu 2.8%.
Înmatriculările Volkswagen au scăzut cu 35%, în timp ce Mercedes și BMW au înregistrat scăderi de 28%, respectiv 21%. De asemenea, înmatriculările Audi au coborât cu 37%, în timp ce Ford a pierdut 50% la acest capitol.
Nemții se așteaptă ca declinul să fie “mult mai mare în aprilie” dacă piața va funcționa în aceleași condiții de criză.
Criză și pe piața auto din Marea Britanie. Scădere de 44,4%
Înmatriculările de mașini noi din Marea Britanie au scăzut cu 44.4% în martie, showroom-urile fiind închise în a doua parte a lunii din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2. La finalul primului trimestru, scăderea înregistrată de piața din Marea Britanie a fost de 31 de procente.
Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Marea Britanie a publicat raportul cu privire la înmatriculările de mașini noi în primul trimestru al anului. Conform datelor, în intervalul ianuarie – martie, pe piața din Marea Britanie au fost înmatriculate 483.557 de mașini noi, în scădere cu 31% față de perioada similară a anului trecut.
Iar această scădere semnificativă se datorează, în mare parte, rezultatului realizat în martie, showroom-urile fiind înschide în a doua parte a lunii din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Astfel, în luna martie pe piața din Marea Britanie au fost înmatriculate 254.684 de mașini noi, în scădere cu 44.4% față de aceeași prioadă a anului trecut.
În luna martie, doar trei mărci care activează pe piața din Marea Britanie au obținut o creștere a înmatriculărilor: Alpine (+18%), MG (+50%) și Porsche (+12%). Luna trecută, Dacia a înmatriculat 3.010 de mașini noi în Marea Britanie, în scădere cu 59.56% față de perioada similară din 2019.
În luna martie, Volkswagen Golf este lider cu 7.103 unități, hatchback-ul german fiind urmat de Ford Fiesta (6.687 de exemplare) și Mini Hatch (6.019 unități). La finalul primului trimestru, Ford Fiesta a fost lider cu 15.897 de exemplare înmatriculate, hatchback-ul producătorului american fiind urmat de Volkswagen Golf (14.587 de unități) și de Ford Focus (14.036 de exemplare).
În același timp, britanicii se așteaptă ca scăderea să fie și mai mare în luna aprilie, în cazul în care piața va continua să funcționeze în aceleași condiții dificile.