AdministratieLocal

Vasile Pavăl și majoritatea PNL – USR PLUS din CL Vaslui învață să coabiteze. Organigrama a căzut, bugetul a trecut

De Dănuț CIOBANU 

Majoritatea PNL – USR PLUS și Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, au avut prima înfruntare în cadrul Consiliului Local. În condițiile în care nu mai există o majoritate care să voteze pe bandă rulantă proiectele de hotărâri, în noua conjunctură politică negocierile sunt esențiale. La ultima ședință a CL-ului, noua majoritate nu a aprobat modificarea organigramei executivului local, lucru care l-a înfuriat pe Vasile Pavăl. În schimb, după îndelungi discuții contradictorii, bugetul pe 2021 a fost adoptat în unanimitate.

Majoritatea PNL –USR PLUS din Consiliul Local (CL) Vaslui a respins proiectul de modificare a organigramei, statului de funcții și actualizarea regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al primarului municipiului.

În cadrul dezbaterilor pe proiect, Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, și-a susținut proiectul și a cerut aleșilor locali să îl voteze, pentru a putea față volumului mare de muncă cu implementarea bugetului din acest an.

„Am analizat compartimentele, am discutat cu toți șefii de servicii și direcții, am discutat cu cei doi viceprimari, am discutat cu toată lumea. Am făcut această analiză în mod foarte serios și am corectat acolo unde am sesizat că în ultimii ani nu au fost tocmai relațiile benefice, fie pe orizontală, fie pe verticală. Am încercat să le așez, iar dumneavoastră urmează să apreciați dacă am făcut un lucru bun sau mai puțin bun”, a  spus Vasile Pavăl.

Primarul municipiului a adăugat că au fost reașezate serviciile și direcțiile pentru a avea o colaborare cât mai bună și a rezultat o  organigramă suplimentară cu 19 posturi.

„Vă spun cu toată responsabilitatea, am această menire de a vă prezenta organigrama, însă dumneavoastră decideți. Am fost și sunt un om care colaborează cu CL-ul, ne dăm girul pentru tot ce avem din partea dumneavoastră. Decizia e a dumneavoastră, dar cred că trebuie să mergem într-o colabrare”, a încheiat Pavăl.

După alte intervenții ale consilierilor locali, s-a trecut la votarea proiectului de hotărâre, care a fost respins cu 11 voturi pentru și 12 abțineri.

Vădit nemulțumit de votul consilierilor și pe un ton ridicat, Vasile Pavăl și-a prezentat poziția cu privire la respingerea organigramei.

„Vreau să înțeleg, dacă e ceva de neînțeles. Transformăm totul politic?! Am discutat organigrama cu domnii viceprimari, puteați să spuneți nu vă mai chinuiți pentru că nu o aprobăm. Și nu mai petreceam timpul pentru realizarea organigramei, făceam altceva. Să nu faceți abstracție de mine, că s-ar putea să mai merg mult timp la Primăria Vaslui. Am venit în fața dumneavoastră cu toată deschiderea și toată responsabilitatea, ca să realizăm ceva pentru municipiu. Am venit la primărie fără a face declarații politice și fără a favoriza pe unii sau pe alții, am venit să facem administrație și o fac”, a spus Pavăl.

Primarul și-a continuat intervenția susținând că 99% din actualul buget este munca primarului și a echipei din aparatul de specialitate din ultimii 3 – 4 ani. În aceste condiții, se va lucra cu o organigramă subdimensionată pentru realizarea bugetului.

Primarul a încheiat precizând că: „Am înțeles mesajul dumneavoastră. Sigur, apanajul primarului, dar nu-i aprobăm nimic”, a punctat Pavăl.

În ceea ce privește bugetul general pe anul 2021, după mai multe discuții privind modul de distribuire a fondurilor și formularea de amendamente, proiectul de hotărâre a fost aprobat cu unanimitate de voturi.

Bugetul local al municipiului Vaslui prevede la venituri suma de 220.460.000 lei, iar la secțiunea cheltuieli suma de 260.867.774 lei. Deficitul pe anul curent se ridică la valoarea de 40.407.774 lei.

La secțiunea de funcționare, bugetul municipiului Vaslui pe anul 2021 prevede venituri de 150.296.774 lei, ceea ce reprezintă 68,17% din total buget local şi cuprinde venituri proprii, sume defalcate din taxa pe valoare adăugată și subvenții.

La secțiunea de dezvoltare veniturile sunt de 70.163.226 lei, cheltuielile de 110.571.000 lei, ceea ce indică un deficit de 40.407.774 lei. Secţiunea de dezvoltare cuprinde venituri din subvenții, transferuri voluntare, altele decât subvențiile și sume primite de la UE/alți donatori în contul plăților efectuate și prefinanțări, reprezentând 31,83% din total buget local. Pentru zona de dezvoltare sumele sunt mai mari cu 30% față de 2020 și un procent de 50 % față de anul 2019.

 

Related Articles

Back to top button