AdministratieLocal

Forfotă mare pe drumurile județene. Constructorii au deschis șantiere în tot județul Vaslui

Modernizarea infrastructurii rutiere continuă să fie în atenția autorităților judeluțui Vaslui. În prezent, se lucrează pe drumul județean 244 H Găgești – Viișoara – Dodești, iar în toamna se preconizează că execuția va fi finalizată. Tot în această toamnă, autoritățile speră să recepționeze și drumul 248 A Plopoasa – Todirești – limita județului Iași.

Un alt drum unde se lucrează este DJ 159 Pungești – Slobozia pe o lungime de 13 kilometri, urmând ca pe lungimea de 8,8 kilometri să fie turnal asfalt în acest an.

Ciprian Trifan, vicepreședintele Consiliului Județean (CJ) Vaslui, a spus că se lucrează și pe DJ 244 K Tanacu – Bălțați, unde în acest an se va turna primul strat de asfalt. Pe acest segment de drum sunt în lucru și patru poduri.

„Lucrăm și pe drumurile județene 243 B și 245 C, lucrăm la drumul strategic, lucrăm la toate drumurile pe care le avem. Din momentul în care terminăm lucrul pe drumul 248 A vom începe reabilitarea drumului județean 246 pe direcția Rediu Galian – Tăcuta. Nu ne oprim, continuăm!”, a spus Ciprina Trifan.

Pentru anul 2021, CJ Vaslui a decis ca TVA pentru finanțarea cheltuielilor privind drumurile județene și comunale să fie repartizată în mod egal tuturor UAT-urilor (câte 10 mii lei). Excepție face UAT județul Vaslui, căre a primit 10.279 mii lei, ținându-se cont de cei peste 900 km de drumuri județene care trebuie întreținuți, reparați și deszăpeziți. Pentru cheltuielile privind drumurile județene și comunale județul Vaslui a încasat de la bugetul național 15,8 milioane de lei.

CJ Vaslui a demarat pregătirea documentației tehnico-economice a proiectului ”Axa rutieră strategică Sud-Vest a județului Vaslui”, în vederea obținerii de fonduri europene nerambursabile. Lungimea totală a tronsoanelor de drum modernizat în cadrul proiectului este de 74,360 kilometri din care: tronson 1 (DJ 243A) – 31,993 kilometri; tronson 2 (DJ 243) – 42,367 kilometri.

(Dănuț CIOBANU)

Related Articles

Back to top button