LocalSocial

Elevii din Vaslui și Zorleni vor participa în Iași la concursul „Știu și aplic – Securitatea și sănătatea în muncă se deprind de pe băncile școlii”

Concursul național „Ştiu şi aplic – Securitatea şi sănătatea în muncă se deprind de pe băncile şcolii” se organizează pentru a noua oară în judeţul Iaşi, în scopul promovării în rândul tineretului a disciplinei Securitate şi sănătate în muncă, şi pentru  a cincea  oară la nivel naţional, în colaborare cu specialişti din cadrul Inspecţiei Muncii, Inspectoratelor Teritoriale de Muncă, Inspectoratelor Şcolare Judeţene, Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi” din Iaşi şi Universităţii Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iaşi.

În data de 09.04.2022 a avut loc etapa județeană. În perioada 13.05.-15.05.2022 se va desfăşura etapa națională la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Iași. Concursul Ştiu şi aplic! la nivel de judeţ a avut loc în data de 09.04.2022, iar unitatea de învățământ organizatoare a fost Colegiul Economic “Anghel Rugină” Vaslui.

La concurs s-au înscris 16 echipe formate din câte 2 elevi și un profesor coordonator de la 6 unități de învățământ din judeţ. Echipele au fost înscrise la cinci secţiuni, în funcție de profilul studiat: secţiunea pentru licee – filiera  teoretică/ciclu inferior; secţiunea pentru licee – filiera  teoretică/ciclu superior; secţiunea pentru licee – filiera tehnologică/ciclu inferior; secţiunea pentru licee – filiera tehnologică/ciclu superior; secţiunea – învăţământ profesional cu durata de 3 ani.

Concursul din data de 09.04.2022 a avut două etape: Etapa I – proba teoretică – „Ce ştim despre securitate şi sănătate în muncă?” –  test individual pe calculator, cu un număr de 20 itemi cu răspuns unic corect. Punctajul maxim care putea fi obținut: 90 puncte, la care s-au adăugat 10 puncte din oficiu. Total –  100 puncte. În această etapă membrii echipei nu s-au putut consulta între ei.

Etapa a II-a – proba practică – „Identifică riscurile şi  alege Echipamentul  Individual de Protecţie (EIP) necesar” – probă practică contra cronometru. Timpul de desfășurare a probei, pentru fiecare echipă din concurs, a fost de maxim 15 minute.

În acestă a doua etapă, fiecare echipă a primit o fișă cu imaginea unui loc de muncă. Echipa a trebuit să identifice riscurile şi să aleagă corect Echipamentul Individual de Protecţie (EIP-ul) necesar. Numărul maxim de puncte care a putut fi obţinut la această etapă: 90 de puncte: 45 de puncte pentru 3 riscuri identificate corespunzătoare necesității de acordare a EIP; 45 de puncte pentru alegerea corectă a 3 echipamente individuale de protecţie aferente celor trei riscuri identificate anterior. La acestea, s-au adăugat 10 puncte din oficiu. Total – 100 puncte. În această etapă membrii echipei s-au putut consulta între ei.

În urma evaluării rezultatelor de la probele de concurs, comisia de evaluare a desemnat echipele câştigătoare. Echipele au fost premiate la fiecare secțiune: premii (locul I, locul al II-lea şi locul al III-lea), menţiuni, premii speciale pentru profesorii coordonatori, precum și pentru echipa cu cel mai bun rezuItat de la proba teoretică, respectiv pentru echipa cu cel mai bun rezuItat de la proba practică.

Echipele câştigătoare la cele cinci secţiuni: secţiunea pentru licee–filiera  teoretică/ciclu inferior–echipa formată din elevi reprezentând Liceul „Ștefan Procopiu” Vaslui; secţiunea pentru licee–filiera  teoretică/ciclu superior–echipa formată din elevi reprezentând Colegiul Economic “Anghel Rugină” Vaslui; secţiunea pentru licee–filiera tehnologică/ciclu inferior–echipa formată din elevi reprezentând Liceul „Ștefan Procopiu” Vaslui; secţiunea pentru licee–filiera tehnologică/ciclu superior–echipa formată din elevi reprezentând Liceul Tehnologic „Marcel Guguianu” Zorleni; secţiunea învăţământ profesional cu durata de 3 ani–echipa formată din elevi reprezentând Liceul Tehnologic „Marcel Guguianu” Zorleni. Toţi participanţii (elevi şi profesori) au primit diplome de participare.

 

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button