Marius BODEA ,Senator USR de Iaşi: Avem cu toții nevoie de Autostrada A8
Marius BODEA
Senator USR de Iaşi:
„Avem cu toții nevoie de Autostrada A8Un proiect care a pornit foarte greu, mult prea greu, nedrept față de Moldova, face, în sfârșit, pași importanți către realizare.
Autostrada A8 este numită, pe bună dreptate, și Autostrada Unirii, pentru că a unit în jurul său eforturile consistente ale societății civile și ale multor politicieni din Moldova, printre care mă număr şi eu, pentru a duce la capăt acest proiect esențial pentru dezvoltarea regiunii.
Am mai spus-o și o voi repeta până când se va inaugura și ultimul kilometru din A8: această autostradă înseamnă, de fapt, că tot ceea ce producem în Moldova va fi mult mai competitiv pe piețele interne și externe.
Azi, companiile care produc în regiune sunt nevoite să-și transporte produsele în ore foarte multe, în condiții grele. Asta înseamnă costuri suplimentare cu salariile șoferilor, cu motorina, cu taxele de drum, cu stricăciunile frecvente care apar pe drumurile înguste și proaste din prezent.
Iar cei din Vestul Europei, acolo unde este piața, își pierd interesul pentru mărfurile noastre.
A8 nu este doar autostrada care va uni cu adevărat Moldova de Transilvania și apoi de toată Uniunea Europeană. Este, de fapt, și canalul care va iriga dezvoltarea Moldovei.
Luni, 1 august, am participat la momentul în care s-a făcut un pas important pentru acest proiect esențial: a început dezbaterea pentru obținerea acordului de mediu, un element fundamental în vremurile noastre. Fără acesta document nu se poate începe autostrada.
Am fost împreună cu deputatul Filip Havârneanu, cu Silviu Ghenghea, președintele USR Miroslava și consilier local, și cu Ștefan Lontcovschi, vicepreședintele USR Tineret Iași, la Miercurea Nirajului, în Mureș, unde s-a discutat despre emiterea acordului de mediu pentru un prim sector, Târgu Mureș-Miecurea Nirajului.
E un început bun, dar încă suntem departe de final. Din păcate. Ministerul Transporturilor nu arată un interes prea mare pentru această investiție, ci doar o fugă permanentă de asumare. În condițiile în care timpul curge în defavoarea Moldovei.
Din păcate, am văzut acest lucru din primele zile ale A8. Cel mai greu proiect de infrastructură din România, cu un consistent sector montan, a fost abordat în cel mai prost şi în cel mai superficial mod posibil. Practic, au fost alocate resurse din ce a mai rămas, ultimii fiind noi, în Moldova.
A fost nevoie de presiuni uriașe, politice și în stradă, pentru ca totuși proiectul să pornească. Iată că a pornit.”