Bani pentru asfaltare! CJ Vaslui va prelua mai multe drumuri comunale, legate de drumurile strategice
de Dănuț CIOBANU
Consiliul Județean Vaslui va prelua mai multe tronsoane de drumuri de la UAT-uri pentru a le moderniza. Cum comunitățile locale nu au bani pentru investiții, singura soluție este preluarea drumurilor comunale și aducerea acestora la nivelul de drumuri județene. Vor fi preluate în principal acele trasee care fac legătură cu drumurile strategice.
Consiliul Județean (CJ) Vaslui va prelua în perioada următoare mai multe tronsoane de drumuri de la UAT-uri pentru a face investiții. Un exemplu în acest sens este un segment de drum din comuna Tătărăni, care a fost preluat pentru a fi modernizat în beneficiul cetățenilor de la nivel local.
Ciprian Trifan, vicepreședintele CJ Vaslui, a spus că se are în vedere preluarea mai multor drumuri de la UAT-uri pentru a fi asfaltate. Însă acest proces depinde de mai mulți factori și va fi de durată.
„Vrem să preluăm mai multe drumuri care sunt legate de drumurile strategice. În acest fel vom ajunge mai ușor în UAT-uri. E vorba de drumuri cum ar fi cele din zona Gîrceni-Rafaila, Al. Vlahuță, Oșești-Valea Mare. Aceste drumuri trebuie să aibă dimensinile care trebuie pentru a deveni drumuri județene, să fie trecute în cadastru etc”, a explicat Ciprian Trifan.
După ce lucrările de drumul strategic au fost sistate, din cauză că executanții au reziliat contractele, vasluienii au parte de vești mai bune. Licitația pentru lotul 3 al drumului strategic a fost finalizată și sunt aproape de finalizare și licitațiile pentru loturile 1 și 2, astfel încât va începe lucru la întregul obiectiv de investiții.
Contribuția județului Vaslui la finalizarea drumului strategic a crescut la 69,7 milioane de lei. În total, valoarea investiției se ridică la 289,4 milioane de lei.
CJ Vaslui este beneficiarul proiectului „Reabilitare și modernizare Drum strategic județean Bârlad – Laza – Codăești (DJ 245, DJ 245 M, DJ 247, DJ 246)”, care este implementat în parteneriat cu comunele Zorleni, Băcani, Alexandru-Vlahuță, Poienești, Laza, Bălteni, Ștefan cel Mare, Zăpodeni, Dănești, Codăești, Miclești, traversate de drumul strategic.
Rezultatele urmărite prin implementarea proiectului sunt: lungimea de drum județean reabilitat/modernizat – 82,649 km; lungimea de pistă de biciclete nou construită – 1.710 metri; lungime trotuare pietonale modernizate/realizate – 23.460 metri liniari; stații de transport public construite/modernizate – 24 bucăți; poduri noi, care înlocuiesc podurile existente – 7 bucăți; poduri reabilitate – 6 bucăți; podețe pentru scurgerea apelor: podețe noi -15 bucăți; înlocuirea podețelor existente cu podețe noi – 127 bucăți; reparații la podețele existente – 62 bucăți; amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată – 1 bucată.