Program ambițios! În următorii ani, în județul Vaslui vor fi finalizați 120 de kilometri de drumuri
Consiliul Județean Vaslui are ca prioritate în acest an finalizarea mai multor proiecte pe infrastructura rutieră, care totalizează 120 de kilometri. La acest obiectiv investițional se adaugă și lucrările de întreținere derulate pe drumurile județene. Unul din principalele proiecte este „Axa rutieră strategică Sud – Vest a județului Vaslui”.
Ciprian Trifan, președintele Consiliului Județean Vaslui, a precizat că sunt în diferite stadii de realizare proiecte lansate în licitație, altele la care se lucrează pe o distanță de 50 de kilometri, cu finanțare prin Programul „Anghel Saligny”.
„Avem scoasă la licitație Axa rutieră Sud – Vest de la Pochidia la Dragomirești, alți 71,4 kilometri. Practic, suntem într-un mandat în care avem echivalentul mandatului anterior sau celuilalt mandat din 2016”, a spus Ciprian Trifan.
Consiliul Județean Vaslui a semnat contractul de finanțare pentru al doilea drum strategic „Axa rutieră strategică Sud – Vest a județului Vaslui”. Drumul traversează 11 comune, pe direcția Pochidia – Dragomirești și dispune de o finanțare europeană de 61 milioane de euro prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027.
Ciprian Trifan a precizat că pentru implementarea proiectului se caută o finanțare de 20 de milioane de euro ca și cofinanțare pentru lucrările eligibile.
Noul drum strategic traversează comunele Pogana, Perieni, Ciocani, Ivești, Pogonești, Tutova, Pochidia, Iana, Puiești, Voinești și Dragomirești.
Practic, prin implementarea proiectului vor beneficia locuitorii localităților deservite de cele două drumuri (35.635 persoane), prin facilitarea mobilității pe piața forței de muncă; facilitarea accesului la servicii sociale, educaționale, de sănătate; îmbunătățirea calității mediului în care trăiesc; creșterea gradului de siguranță pentru pietoni; facilitarea accesului mijlocelor de intervenție rapidă (salvare, pompieri); De asemenea, de noua investiție vor beneficia și agenții economici din zonă sau cei care folosesc zona ca tranzit prin acces mai ușor la piețele locale, regionale și naționale; reducerea costurilor de transport.
Nu în ultimul rând, se reduc costurile de întreținere a tronsoanelor de drum județean ce compun traseul; creșterea resurselor alocate pentru alte investiții în modernizarea infrastructurii rutiere; creșterea gradului de satisfacție a populației față de administrația județeană.