Angajări la Primărie
Primăria Bârlad a scos la concurs șase posturi. Pentru fiecare există diverse condiții, mai mult sau mai puțin drastice, însă există două valabile pentru toate: îndemânare în utilizarea calculatorului și rezistență la stres. În plus, în timp ce o parte din posturi nu necesită experiență, în cazul altora autoritățile cer chiar și vechime de cel puțin nouă ani.
Simona MIHĂILĂ
Bârlădenii care visează să devină funcționari la primărie au ocazia luna aceasta, când Primăria Bârlad scoate la concurs șase posturi.
Pentru fiecare există diverse condiții, mai mult sau mai puțin drastice, însă există două valabile pentru toate: îndemânare în utilizarea calculatorului și rezistență la stres. În plus, în timp ce o parte din posturi nu necesită experiență, în cazul altora autoritățile cer chiar și vechime de cel puțin nouă ani.
Unul dintre posturile vacante este din cadrul Serviciului buget și contabilitate, funcția fiind cea de consilier. Candidatul ideal trebuie să fie absolvent de studii superioare de lungă durată în specializarea contabilitate și informatică de gestiune sau finanțe bănci, să aibă cunoștințe de operare pe calculator și nervi tari, pentru a rezista stresului. Niciuna dintre aceste calități nu are valoare, dacă aspirantul la post nu are în spate o vechime de cel puțin 9 ani, dar nu oriunde, ci exact în specializarea respectivă.
Cine dorește să ajungă consilier în cadrul Compartimentului economic, administrativ, resurse umane, juridic și secretariat, trebuie să-și caute în sertar diploma de facultate prin care va demonstra că e specializat în contabilitate și informatică de gestiune. Cei care n-au avut niciodată ocazia să-și practice meseria în această specializare pot răsufla ușurați, întrucât e nevoie de un debutant, deci nu este necesară vechimea. Au prilejul chiar să și îmbătrânească în acest post, dar numai dacă sunt, cum spuneam, rezistenți la stres.
Dacă există vreun bârlădean care visează cu ochii deschiși la ziua când cineva îi va spune „dom’ inspector”, e cazul să-și scoată și el diploma de la naftalină. Un post liber, nou-nouț îl așteaptă la Serviciul de asistență socială. Dacă e bun de stresat nu-i trebuie nici măcar experiență, pentru că primăria îl vrea așa, neexperimentat. Atâta doar, să aibă pingele bune la pantofi, căci domnul sau doamna inspector va trebui să facă mult teren.
Nici referentul de care este nevoie la Compartimentul de asistență socială nu trebuie să-și închipuie că își va petrece timpul la birou, ferit de ploaie și caniculă. Și pe el îl așteaptă munca de teren. Nu are însă nevoie de facultate, deoarece primăria îl primește chiar dacă a terminat doar liceu. Atâta doar, să aibă minimum 9 ani vechime în domeniul asistenței sociale.
La Serviciul de prestații de asistență socială, pentru postul de referent, e mai lejer: studii medii și numai 6 luni vechime (minimum). În rest, și pe viitorul angajat de aici îl așteaptă munca de teren, dar e musai să fie calm. Asta se cere!
În sfârșit, un începător e așteptat și la Serviciul voluntar pentru situații de urgență, însă numai dacă are facultate de administrație publică sau drept. Tot cu nervii tari, tot cu bocanci cu tălpi groase.
Prima parte a concursurilor organizate pentru aceste posturi va avea loc pe 23 iunie, când candidații vor susține proba scrisă. Pe 25 iunie sunt programați pentru un interviu în fața comisiei de examinare.