Scandalul Volkswagen: CE vrea modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor și crearea unui sistem de sancționare
Comisia Europeană propune, în contextul problemelor semnalate la grupurile auto Volkswagen și Renault, modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor la nivelul Uniunii Europene și crearea unui sistem centralizat de monitorizare și sancționare, coordonat de Bruxelles.
„Comisia Europeană propune o revizuire amplă a cadrului de certificare a vehiculelor, în scopul corectării deficiențelor din sistem”, se arată într-un comunicat oficial.
Una din principalele propuneri se referă la oferirea de atribuții suplimentare Comisiei Europene, care va avea dreptul să monitorizeze autoritățile naționale de omologare și va putea impune sancțiuni financiare.
„Dezvăluirile din scandalul Volkswagen au arătat că sistemul care permite înmatricularea vehiculelor trebuie îmbunătățit”, declară Jyrki Katainen, vicepreședinte al Comisiei Europene, citat de publicația Ouest-France.
Conform propunerii, omologarea vehiculelor va rămâne în sarcina autorităților statelor membre UE, dar Comisia Europeană va crea un sistem european de monitorizare, absent în prezent.
Comisia Europeană ar putea impune sancțiuni de genul unor amenzi de 30.000 de euro pentru orice vehicul care nu corespunde standardelor. Amenzile s-ar putea aplica producătorilor auto și serviciilor de testare a parametrilor tehnici.
De asemenea, Comisia Europeană vrea să creeze cadrul legal necesar care să permită rechemarea în service a unor modele auto care au probleme. În prezent, acest lucru este posibil doar prin acordul autorității de certificare.
Potrivit proiectului, Comisia Europeană va avea dreptul de a „suspenda, de a reduce sau retrage” autorizația unui serviciu tehnic responsabil de omologare, dacă acesta „nu depune toate eforturile pentru aplicarea reglementărilor”.
„Prin posibilitatea de impune sancțiuni financiare, propunerea va descuraja producătorii auto și servicile tehnice să omologheze vehicule nonconforme”, precizează Comisia Europeană.
Proiectul va trebui aprobat de Parlamentul European și de Consiliul UE pentru a intra în vigoare.
Sursa: mediafax.ro