Social

Administratorii asociațiilor de proprietari, obligați să urmeze cursuri de calificare

Obligați să meargă la cursuri de calificare! Toți administratorii din asociațiile de proprietari, indiferent dacă au obținut atestat de la primărie sau nu, vor trebui să urmeze cursuri de calificare.

Aceasta este o prevedere a noii Legi a asociațiilor de proprietari, Legea 196/2018. Chiar dacă își desfășoară activitatea de un an sau 25 de ani, toți administratorii din asociațiile de proprietari vor trebui să obțină certificat de calificare și atestat de practică, pentru a putea să-și continue activitatea.

Primăria Bârlad nu are nicio implicare în organizarea acestor cursuri, instituția indicând administratorilor doar adresa online pe care se pot înscrie în vederea urmării unor cursuri de calificare. Administratorii din asociațiile bârlădene vor fi pregătiți în cadrul unei școlii comerciale din Bacău, ai căror reprezentanți se vor deplasa la Bârlad pentru a-i pregăti pe cursanți. Nu doar administratorii se pot înscrie pentru a urma aceste cursuri de pregătire, ci orice persoană care dorește să obțină certificat de calificare și atestat în meseria de administrator de asociație de proprietari. Certificatul este valabil oriunde în țară. Cursurile nu sunt gratuite, costul fiind diferențiat în funcție de experiența administratorului de asociație.

Cei care au o experiență de până la un an vor trebui să achite 1.600 lei, iar cei cu experiență de peste un an, 735 lei. Rămâne de văzut de unde vor fi achitați acești bani, din buzunarul administratorilor sau din fondurile asociațiilor de proprietari? Unii administratori spun că, în conformitate cu contractul de muncă, angajatul are dreptul la pregătire profesională, plătită de angajator. Problema va fi clarificată în adunarea generală a fiecărei asociații de proprietari. (Mihaela NICULESCU)

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button