InvatamantLiceeni

Promovarea dimensiunii europene a educației prin proiecte europene la Liceul Tehnologic „Alexandru Ioan Cuza” din Bârlad

În cadrul Liceului Tehnologic „Alexandru Ioan Cuzaˮ se implementează în perioada 2018-2020 Proiectului European Erasmus+ de mobilități în domeniul educației școlare (KA1) „RESTART: Resurse Educaționale – Strategii și Tehnici Atractive Raportate la Tineri”.  

Prin participarea la cursuri de formare profesională realizate de două instituții europene de renume și dobândirea de noi competențe de lucru în domeniul educației școlare, profesorii vor căuta să găsească soluții la o serie de probleme cu care se confruntă unii elevi ai școlii: număr mare de absențe, abandon școlar, motivație școlară scăzută, lipsa încrederii în forțele proprii, abilități sociale reduse și orizonturi de dezvoltare reduse.

Astfel, în anul școlar anterior un număr de 24 de profesori ai școlii au efectuat mobilități de formare profesională în vederea realizării de activități școlare și extrașcolare folosind metode actuale, mai atractive, care să conducă la îndeplinirea obiectivelor propuse prin acest proiect. La această dată toate mobilitățile la cursuri de formare au avut loc.

În derularea proiectului, următoarea etapă a presupus realizarea unor activități specifice tipurilor de cursuri la care au participat profesorii care se vor regăsi în: două auxiliare didactice („Metode si tehnici inovative de predare-învațare-evaluare” și „Împreună împotriva abandonului si a absenteismului”), patru proiecte educaționale locale („Voluntar în comunitatea mea”, „Viitorul începe azi”, „Computer in our life”, „Nu ești singur” ), un ghid al activitatilor extracurriculare, un panou cu aspecte relevante ale proiectului, o bază de date cu materiale pe suport electronic la Biblioteca școlii, un proiect european eTwinning  ,,Patrimoniul European – baza construirii viitorului Europei” și un film cu activități relevante din activitățile desfășurate care vor fi implementate în anul școlar următor.

Încă din prima parte a anului școlar 2019-2020 aceste activități sunt în plină derulare. În cadrul proiectului educațional „Viitorul începe astăzi” s-au desfășurat următoarele activități : Școala de bani în parteneriat cu reprezentanții BCR, Încearcă Europa – Time to move în parteneriat cu Biblioteca „Stroe Belloescu”, Tranzitul planetei Mercuri peste discul Soarelui în parteneriat cu Observatorul Astronomic și au participat la conferința organizată de Muzeul „Vasile Pârvan”: Ochii lui Hyperion, privirea genială. În cadrul proiectului „Voluntar în comunitatea mea” s-au confecționat obiecte decorative de Crăciun, care au fost puse în vânzare cu scopul strângerii de fonduri caritabile iar în cadrul proiectului „Computer in our life”, pe lângă activitatea de lansare a proiectului s-au mai desfășurat activitățile Mândru că sunt român și Matematica și internetul. În cadrul proiectului „Nu ești singur!” s-a desfășurat activitatea Anturajul – Lumini sau umbre în cadrul căreia s-a realizat un brainstorming prin care s-a urmărit clarificarea termenilor lumini și umbre, elevii menționând modalități plăcute și benefice de petrecere a timpului liber, dar și activități neplăcute, daunătoare, de evitat.

S-a înființat un cerc cultural-artistic la care au fost atrași și elevi cu nevoi speciale, care au fost implicați în activități extrașcolare atractive, motivante, inventive, unde și-au format abilități practice noi. Cu ocazia zilei de 1 Decembrie elevii de la cercul de pictură au prezentat o expoziție cu tema „Zestrea Românilor”, cei de la cercul de design-vestimentar au organizat o paradă cu costume populare stilizate, schițate și realizate de ei, elevii de la cercul de artă fotografică au realizat expoziția „România prin ochii noștri”, iar elevii de la cercul literar au cules poezii cu temă patriotică pe care le-au recitat apoi colegilor lor.

S-au aplicat metodele de predare-învățare-evaluare moderne prezentate la cursurile la care profesorii au participat, atât la disciplinele predate cât și în cadrul orelor de consiliere și orientare (activitatea„Violența în familie”).

Tot în spiritul adâncirii dimensiunii europene a educației menționăm vizita elevilor școlii la Bruxelles în perioada 04-07.12.2019. Echipa școlii, formată din 10 elevi din clasele a XII-a (cu rezultate deosebite la concursuri și olimpiade școlare în anul școlar anterior) și un profesor, a reprezentat liceul într-o vizită de documentare la Parlamentul European și NATO, la invitația dnei.europarlamentar de Vaslui Ramona Strugariu. Pentru elevii noștri această vizită a reprezentat „prima dată” din mai multe puncte de vedere: zborul cu avionul, mersul cu metroul, vizitarea a două instituții cu impact extraordinar în viața cetățenilor europeni, vizitarea mai multor obiective turistice din Bruxelles și discuții cu oameni politici pe diferite teme privind atât dezvoltarea personală cât și a țării (europarlamentari români din grupul parlamentar, al treilea ca mărime din Parlamentul European, Renew Europe). Au aflat că poți reuși în viață dacă ești un profesionist în domeniul tău și a lucra în Parlamentul European și NATO nu reprezintă o utopie ci o realitate care poate fi construită prin educație și perseverență. Au făcut față cu succes discuțiilor și au reprezentat, cu mândrie, în costume populare, țara noastră.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button