Administratorii asociațiilor de proprietari nu se înghesuie la cursurile de calificare
de Dănuț CIOBANU
Administratorii de la asociațiile de proprietari din municipiul Vaslui nu se arată interesați de urmarea cursurilor de calificare. Deși Primăria Vaslui a făcut demersurile necesare pentru derularea respectivelor cursuri, răspunsul din partea administratorilor este departe de cel așteptat. Până la această dată, doar 10 administratori s-au înscris la cursurile organizate de municipalitate.
Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, a spus că administratorii asociațiilor de proprietari nu înțeleg este ei trebuie să facă cursuri.
”Avem obligativitatea să-i sprijinim cu pregătirea cursurilor pentru administratori. Cu greu s-au înscris vreo 10 persoane și vine sfârșitul anului. E o mare problemă la asociațiile de proprietari, atât cu președinții cât și cu administratorii”, a precizat Vasile Pavăl.
În contextul extinderii pandemiei de coronavirus, Primăria Vaslui a cerut asociațiilor să facă lucrări de igienizare în blocurile de locuințe și să oprească organizarea în această perioadă a adunărilor generale.
”E foarte interesant la aceste adunări generale că se adună la asociații și analizează activitatea primăriei. În aceste adunări trebuie prezentat raportul de activitate al președintelui asociației și nu să se analizeze activitatea primăriei, să se spună că primarul nu a curțat subsolul și altele. Primarul a greșit, pentru că trebuia prin hotărâre a Consiliului Local să dea amendă pentru că nu s-au făcut anumite activități”, a mai spus Pavăl.
La sfârșitul anului trecut, Consiliul Local (CL) Vaslui a aprobat regulamentul privind atestarea administratorilor de condominii. Prin acest document, s-a împuternicit primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavăl, să ateste persoanele fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii.
Calitatea de administrator de condominii se dovedește prin atestatul valabil al persoanei fizice care deține certificat de calificare profesională pentru funcția de administrator de condominii și îndeplinește condițiile legale la momentul eliberării atestatului.
Pentru emiterea atestatului, persoanele fizice trebuie să depună la compartimentul specializat din Primăria Vaslui o cerere scrisă adresată primarului, însoțită de următoarele documente: cerere pentru atestarea administratorilor de condominii; actul de identitate; certificatul de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii; certificatul de cazier; certificatul de cazier fiscal și chitanța care atestă plata taxei pentru eliberarea atestatului.