Home / Sanatate / Magazinul Kaufland, invadat de rozătoare și amfibieni – Soareci și broaște la superofertă

Magazinul Kaufland, invadat de rozătoare și amfibieni – Soareci și broaște la superofertă

Printre sutele de produse aflate pe rafturile magazinului Kaufland din Vaslui, clienții pot găsi șoareci și chiar broaște. Nu este o glumă, așa cum a caracterizat-o directorul unității, Gabriel Kopacz, ci o realitate confirmată inclusiv de angajați, sub protecția anonimatului. Paradoxal, prezența rozătoarelor ne-a fost semnalată de cititorii noștri la doar câteva zile după ce în magazin s-a desfășurat o “amplă” acțiune de deratizare. Pe cât de gravă este această problemă, pe atât de spinoase devin autoritățile sanitare când este luată în discuție: în primă instanță, oficialii Direcției de Sănătate Publică Vaslui – instituție cu drept de control deplin asupra unităților de alimentație publică – ne-au asigurat că vor formula o poziție oficială asupra acestui subiect în cursul zilei de ieri, pentru ca ulterior să-și “amintească” faptul că, potrivit unui ordin intern, toate răspunsurile la solicitările de informații referitoare la unitățile de acest gen se vor face via Ministerul Sănătății. Cum era de așteptat, până la închiderea ediției, nu am primit niciun răspuns. Vom primi, probabil, la finele termenului legal de 30 de zile. Până atunci, rozătoarele dansează în voie pe produsele din magazin, iar consumatorii se pot îmbolnăvi de leptospiroză sau botulism, ambele mortale!

Alex SAVA

Andrei STESCU

Mai mulți cititori ai cotidianului Est News au semnalat prezența rozătoarelor în magazinul Kaufland din Vaslui. “Sâmbătă am vrut să cumpăr niște doze de bere și chiar pe raftul acela am văzut un șoricel. Am vrut să îl pozez, dar s-a speriat, probabil și a fugit”, ne-a transmis un cititor. Contactat de reporterii Est News, directorul magazinului Kaufland din Vaslui, Gabriel Kopacz, a avut o poziție cel puțin controversată, dacă nu chiar contradictorie, față de acest aspect de o gravitate severă. Inițial, el a declarat că acest lucru este imposibil, pentru ca mai apoi să admită că pe terenul din spatele unității colcăie rozătoarele, motiv pentru care s-au instalat și capcane! “De șoricei chiar nu știu, nu mi-a spus absolut nimeni nimic. Sunt pe câmp, sunt afară, în spate, dar sunt capcane puse”, a spus Gabriel Kopacz. El a lăsat să se înțeleagă că capcanele la care face referire sunt montate în afara magazinului, specificând expres că în magazin soarecii nu pot intra, întrucât sunt niște “porți” cu un sistem de închidere foarte bine pus la punct. Cum reporterii Est News nu au reușit să găsească nicio capcană în jurul magazinului, apare fireasca întrebare: Unde sunt, totuși montate? În interior, cumva?

Apoi, Gabriel Kopacz a adoptat o poziție defensivă și ne-a asigurat că magazinul a trecut de curând printr-un proces de deratizare, după care ne-a sfătuit să ne adresăm “la sediu” pentru o poziție oficială, lucru pe care l-am și făcut: “Mai mulți cititori ai cotidianului nostru au reclamat prezența rozătoarelor și amfibienilor (șoareci și broaște) în magazinul Kaufland din Vaslui. Redactorii noștri au discutat cu reprezentanții dumnevoastră locali, care ne-au sfăuit să luăm legătura cu dumneavoastră, ca autoritate desemnată pentru relațiile cu mass-media. Așadar, din respect pentru cititorii noștri, ne-ar interesa un comentariu oficial față de cele sesizate de ei. În principiu, am vrea să știm dacă problema semnalată vă este cunoscută și dacă ați luat/veți lua măsuri pentru remedierea ei. Ne-am bucura dacă veți răspunde cu celeritate acestei solicitări, întrucât am dori ca, în eventualitatea publicării unui material pe această temă în ediția de mâine a cotidianului Est News, să putem insera și poziția dumneavoastră”.

Ce au răspuns cei de la Kaufland?

“Vă mulțumim pentru email-ul trimis și pentru profesionalismul de care dați dovadă, solicitând punctul de vedere oficial al companiei Kaufland în cazul magazinului nostru din Vaslui. Am demarat deja o anchetă internă pentru a stabili cu exactitate ce s-a întâmplat în magazinul nostru din Vaslui. Vă vom trimite poziția oficială a companiei Kaufland pe această temă, până cel târziu mâine, 15.07.2014, ora 14:00. Vă mulțumim pentru înțelegere”, ne-a transmis Iolanda Zotescu din cadrul Biroului Relații Presă.

Adică nimic concret, pentru moment!

Kaufland a avut aceleași probleme cu magazine din București, Rucăr și Iași. Acesta din urmă a fost închis de autoritățile sanitare 48 de ore, până la remedierea situației.

“Da’ sunt și broaște!”

Sub protecția anonimatului, angajații magazinului spun că, într-adevăr, unitatea este plină de rozătoare. “Da, sunt șoricei. Mai mult prin depozit, dar ies și în magazin, că doar nu stau numai într-un loc. Da’ sunt și broaște! Cred că vin de-afară, că lângă noi e o baltă. Dimineața, când venim la muncă, găsim o grămadă chiar la intrare în magazin”, spune un angajat care, din motive lesne de înțeles, a ales să nu-și facă publică identitatea.

Ce e mai ciudat e că prezența șoarecilor a fost constatată la doar câteva zile după ce magazinul a fost deratizat. Concret, acțiunea de deratizare a avut loc marți (acum o săptămână), iar unul dintre cititorii noștri a văzut soricelul pe raft sâmbătă.

De altfel, Gabriel Kopacz a mai spus că acțiuni de deratizare au loc periodic, conform unui calendar foarte bine stabilit. În aceste condiții, este de neînțeles cum de rozătoarele continuă să bântuie pe rafturi. O posibilă explicație ar fi execuția defectuoasă a acțiunii de deratizare.

O poziție cel puțin ciudată

Ne-am adresat în această problemă oficialilor Direcției de Sănătate Publică (DSP) Vaslui, instituție cu rol major de control asupra unităților de alimentație publică prin Inspecția Sanitară de Stat. Concret, redactorii noștri au vrut să știe numărul acțiunilor de control în unitățile de alimentație publică de tip supermarket desfășurate anul acesta, eventualele nereguli constatate și recomandările făcute în vederea remedierii lor, precum și eventualele sancțiuni aplicate. De asemenea, reprezentanților DSP li s-a adus la cunoștință și problema care face obiectul prezentului articol.

Inițial, purtătorul de cuvânt al instituției, Mihaela Topliceanu, a promis că imediat ce va colecta datele solicitate de la colegi, va formula un răspuns oficial, pentru ca, mai apoi, să-și “amintească” faptul că toate cererile de informații referitoare la acțiuni de control trebuie trimise la Ministerul Sănătății înainte de a primi un răspuns.

“Este un ordin intern, de pe 9.04. (…) Ministerul nu a justificat în niciun fel această decizie”, a spus Mihaela Topliceanu.

În concluzie, solicitarea noastră a fost trimisă spre analiză la Ministerul Sănătății, care mai nou pare să aibă preocupări mult mai importante decât lipsa medicamentelor și resursei umane din unitățile sanitare, cum ar fi invazia șoarecilor de la Vaslui.

Soarecii, purtători de boli mortale

Experiența ne îndreptățește să luăm în calcul un răspuns de la DSP abia la finele termenului de 30 de zile prevăzut de Legea 544/2001, privind liberul acces la infomația de interes public. Tot atunci, probabil, se vor lua și măsuri.

Între timp, atâta vreme cât pisica zace aruncată de DSP în curtea Ministerului Sănătății, șoarecii dansează în voie pe rafturile din Kaufland. Ce e mai grav e că rozătoarele sunt purtătoare ale unor microbi ce pot genera boli mortale, cum ar fi leptospiroza sau botulismul.

Leptospiroza este o boală infecțioasă acută, care se transmite de la animale la om. Ea afectează copiii mari și cei de vârstă adultă și, mai frecvent, barbații. Cele mai multe cazuri s-au raportat în urma consumului de produse care au intrat în contact cu urina rozătoarelor.

Botulismul este o intoxicație alimentară, dar cu simptomatologie mult mai severă decât cea clasică, provocată de o toxină eliberată de bacteria Clostridium botulinum. Se transmite, de asemenea, prin urina rozătoarelor.

Printre sutele de produse aflate pe rafturile magazinului Kaufland din Vaslui, clienții pot găsi șoareci și chiar broaște. Nu este o glumă, așa cum a caracterizat-o directorul unității, Gabriel Kopacz, ci o realitate confirmată inclusiv de angajați, sub protecția anonimatului. Paradoxal, prezența rozătoarelor ne-a fost semnalată de cititorii noștri la doar câteva zile după ce în magazin s-a desfășurat o “amplă” acțiune de deratizare. Pe cât de gravă este această problemă, pe atât de spinoase devin autoritățile sanitare când este luată în discuție: în primă instanță, oficialii Direcției de Sănătate Publică Vaslui – instituție cu drept de control deplin asupra…

Review Overview

About Mihai Vasile

x

Check Also

#COVID19. ECDC: Risc RIDICAT de depășire a capacității sistemelor sanitare în Europa, în luna APRILIEAdriana Boată

La finalul lunii martie 2020, au fost raportate cazuri ...

Tehnologia de editare genomică CRISPR, utilizată pentru prima oară in vivo la pacienți în tratamentul unei forme moștenite de orbireDr. Silvia Rădulescu

Cercetările în domeniul editării genomice au fost aplicate în ...

Bătălia #COVID19, în laborator. Pfizer pune la dispoziție toate facilitățile de care dispune în lupta cu noul coronavirusMaria Dida

Pfizer se alătură luptei împotriva noului coronavirus și anunță ...

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: