AdministratieSocial

Aglomerație și nervi, la punctul de lucru din Bârlad al Serviciului pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Vaslui

Bârlădenii care vor să își facă pașaport trebuie să stea ore în șir la coadă. Este adevărat că numărul solicitanților este foarte mare, dar nici ei, nici lucrătorii de la pașapoarte nu sunt de vină, ci lipsa de personal de la Serviciul pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Vaslui. Deși cunoaște situația din teren, Ministerul Administrației și Internelor nu reacționează în nici un fel.
Ieri, de exemplu, la Bârlad s-au înscris pe lista de așteptare a unui pașaport simplu electronic (cu valabilitate de 5 ani) 100 de persoane care au avut de înfruntat și ploaia. Din păcate, nici 60 de solicitări nu au fost onorate.
„Este ora 12 și nu am ajuns nici acum la ghișeu pentru a-mi scoate pașaportul. Am venit devreme să prind rând, de la ora 5. Am crezut că voi fi prima, dar de unde, am găsit 50 de persoane înaintea mea. Un domn a venit la ora 3:00, iar primul la 11:30, aseară”, ne-a declarat o bârlădeancă venită să își scoată pașaportul.
Dacă bârlădenilor le vine mai ușor, solicitanților din mediul rural le este greu să facă din două în două săptămâni drumuri la Bârlad, în speranța că vor reuși să intre în posesia pașaportului.
„Eu sunt de la țară, am fost și acum două săptămâni și nu am reușit să îmi scot pașaportul. Astăzi am venit la ora 8 de dimineață și sunt a 70-a. Din ce spun domnii de aici, nu am șanse să îmi scot nici de această dată pașaportul”, a mărturisit o femeie care locuiește la Banca.
Oamenii sunt nemulțumiți pentru că deși au stat la coadă și cu două săptămâni înainte, solicitarea lor nu este onorată și sunt nevoiți să ia coada de la capăt peste alte două săptămâni.
Reprezentanții Serviciului Pașapoarte spun că listele sunt întocmite de cei care vin să solicite acest document și nu de Serviciul Pașapoarte, iar aceștia nu au încredere în cei care spun că au mai stat la coadă anterior și se întocmesc alte liste noi. Totodata, autoritățile recunosc faptul că bârlădenii sunt nemulțumiți, dar nu au cum să le rezolve problema. În tot județul există o singura echipă mobilă care, la Bârlad de exemplu, ajunge în ziua de marți, o dată la două săptămâni. Numărul mare de solicitanți nu poate fi rezolvat într-o singură zi, în intervalul orelor 9:30 – 14:30, cât este programul echipei mobile. Este nevoie de atenție, iar timpul fizic nu le permite efectiv să onoreze cererile a mai mult de 60 de persoane. Soluția ar trebui să vină de la Ministerul Administrației și Internelor, dar aceasta se lasă așteptată de luni de zile. (Mihaela NICULESCU)

Related Articles

Back to top button