Home » Social » „Capodopere ale graficii lui Albrecht Dürer”, la Bârlad

„Capodopere ale graficii lui Albrecht Dürer”, la Bârlad

Bârlădenii au trecut testul atașamentului și respectului pentru artă. Expoziția „Capodopere ale graficii lui Albrecht Dürer”, vernisată duminică, 24 ianuarie, la Muzeul „Vasile Pârvan”, s-a bucurat de un public numeros. Oamenii au stat la coadă pentru a-și plăti biletul, indiferent dacă erau reprezentanți ai autorităților locale sau județene, sau simpli vizitatori. Opera celui mai reprezentativ artist renascentist german – Albrecht Dürer – a stârnit interesul bârlădenilor pentru lucrările sale de gravură, e drept, cele mai multe fiind replici.

Deschiderea expoziției, poate cel mai important eveniment din istoria Muzeului „Vasile Pârvan”, a aparținut organizatorului – Mircea Mamalaucă, directorul muzeului. Invitatul special al vernisajului a fost prof. univ. dr. Petrică Bejan, profesor de filosofie la Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, care a lăudat inițiativa muzeului bârlădean de a organiza o expoziție specială, chiar de ziua Unirii.

Asistăm astăzi, la Bârlad, la un eveniment care nu ar fi fost posibil acum 20 de ani. Chiar dacă lucrările de gravură nu sunt cele autentice, de sec XVI, desenele care s-au imprimat pe matricile folosite la multiplicare sunt cele originale, create de inconfundabilul Dürer. Sunt lucrări în alb și negru care conferă o tentă aparte. Sunt lucrări cu teme religioase, mitologice, dar și laice, printre care portrete desăvârșite. Chiar dacă publicul poate avea o percepție distantă, la prima vedere, o dată ce lucrările sunt atent urmărite, valoarea expoziției crește tocmai prin faptul că desenele, tema și forma gravurilor sunt cele autentice, realizate de Albrecht Dürer. Cele mai vechi lucrări – replici sunt create în jurul anului 1875, dar Dumnezeu știe câți maeștri le-au multiplicat”, a declarat Petrică Bejan.

Deși a fost și pictor, Dürer nu a lăsat prea multe picturi. A fost însă fascinat de gravură, de tânăr, când a învățat această tehnică specială ca ucenic al unor gravori excelenți.

Expoziția „Capodopere ale graficii lui Albrecht Dürer” va fi deschisă la Muzeul „Vasile Pârvan” până pe 24 martie. La Sibiu, aceeași expoziție a strâns 30.000 de vizitatori, la Bârlad rămâne de văzut cât de bine va fi primită.

Cele 111 lucrări sunt aflate în proprietatea Societății Europa Art din Luxemburg, reprezentată de Thomas Emerling. Firma se mai află în posesia altor lucrări valoroase de Chagall, Rembrandt sau Dali. Dacă proiectul lor – expoziția itinerantă Dürer, se va bucura de un număr mare de vizitatori, atunci este posibil ca bârlădenii să-și poată bucura privirea în acest an și cu alte capodopere ale picturii universale. (Mihaela NICULESCU)

Bârlădenii au trecut testul atașamentului și respectului pentru artă. Expoziția „Capodopere ale graficii lui Albrecht Dürer”, vernisată duminică, 24 ianuarie, la Muzeul „Vasile Pârvan”, s-a bucurat de un public numeros. Oamenii au stat la coadă pentru a-și plăti biletul, indiferent dacă erau reprezentanți ai autorităților locale sau județene, sau simpli vizitatori. Opera celui mai reprezentativ artist renascentist german – Albrecht Dürer – a stârnit interesul bârlădenilor pentru lucrările sale de gravură, e drept, cele mai multe fiind replici. Deschiderea expoziției, poate cel mai important eveniment din istoria Muzeului „Vasile Pârvan”, a aparținut organizatorului – Mircea Mamalaucă, directorul muzeului. Invitatul special…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Tehno Redactor