Google+
Home » Social » DELGAZ grid anunță că 5% dintre vasluienii afectați de furtuna de zăpadă sunt în continuare fără curent

DELGAZ grid anunță că 5% dintre vasluienii afectați de furtuna de zăpadă sunt în continuare fără curent

Intervențiile de până acum nu au rezolvat încă reluarea alimentării cu energie electrică pentru 5% dintre consumatorii din județul Vaslui afectați de condițiile meteo. În zone în care accesul nu a fost posibil pentru intervenții din cauza inundării terenului au fost montate grupuri electrogene (în localitățile Vaduri și Vădeni, precum și la o stație de pompare din Bumbăta).

Conform informațiilor din teren, în județul Vaslui au fost distruși aproximativ 700 de stâlpi de înaltă, medie și joasă tensiune. La această oră, circa 5.400 de consumatori din estul județului Vaslui nu au încă alimentare cu energie electrică. Reprezentanții DELGAZ grid atrag atenția asupra pericolului de electrocutare și arsuri pe care îl reprezintă atingerea conductoarelor sau chiar pătrunderea persoanelor în vecinătatea acestora. De asemenea, apropierea de stâlpii avariați, aflați într-un echilibru precar, poate genera accidente grave la posibila cădere a acestora.

Compania anunță că a fost reconectată la sistemul de distribuție stația de transformare din Fălciu, fapt posibil prin realizarea unei instalații provizorii, cu un cablu de medie tensiune de 1,3 km ce suplinește o porțiune de rețea aeriană cu 28 de stâlpi rupți, aflată în zonă inundată. Realimentarea stației a creat premizele pentru reluarea alimentării cu energie electrică în localitate, dar și în zonele învecinate. Astfel, a fost restabilită parțial alimentarea cu energie în localitatea Fălciu, dar și comunele Banca și Vetrișoaia.

Pentru lucrările ample de reparații de la nivelul județului Vaslui au fost mobilizate importante resurse umane și materiale din județele din Moldova, precum și contractori din județele Bacău, Iași și Botoșani, pentru a accelera lucrările și a restabili cât mai rapid posibil alimentarea cu energie electrică în toate localitățile. Compania regretă neplăcerile resimțite de consumatori în ultimele zile cauzate de lipsa energiei electrice, dar îi asigură pe toți cei afectați că depune în continuare toate eforturile pentru normalizarea cât mai grabnică a situației clienților rămași fără electricitate. (G.P)

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: