Home » Administratie » Asociațiile de proprietari – transparență sau amenzi!

Asociațiile de proprietari – transparență sau amenzi!

Gata cu matrapazlâcurile și neregulile din asociațiile de proprietari! Administratorii care nu vor da dovadă de transparență în privința modalității de calcul al cheltuielilor pentru fiecare apartament în parte vor fi amendați cu sume cuprinse între 500 și 3.000 de lei. Aceasta este doar una dintre reglementările prevăzute în actul normativ care modifică Legea 230/2007 privind funcționarea asociațiilor de proprietari.

La începutul acestei luni, pe 3 februarie, acest proiect a fost adoptat și de Camera Deputaților, for decizional, și în curând va intra în vigoare. Prin această modificare legislativă, reprezentanții asociațiilor de proprietari care greșesc calculul repartizării cheltuielilor vor putea fi trași la răspundere. Cine va verifica cât de corectă este împărțirea cheltuielilor pe fiecare apartament și cine va aplica amenzile prevăzute în art. 48, vom afla odată cu apariția normelor metodologice.

Articolul 48 prevede obligația asociațiilor de proprietari de a afișa lunar, la vedere, lângă lista de plată a cheltuielilor și modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare de plată pentru fiecare proprietar, respectiv modul de calcul și repartizarea acestor cheltuieli.

TABELÎn majoritatea asociațiilor de proprietari din Bârlad există o reticență în privința transparentizării modalității de calcul și a defalcării cheltuielilor. Unele asociații și-au însușit lecția anii trecuți, altele poate o vor face după ce, conform noului act normativ, vor fi amendate.

Știute fiind neregulile ce persistă de ani de zile în activitatea asociațiilor de proprietari, depistate de reprezentantul primăriei care se ocupă de verificarea financiară a acestora, primarul Marin Bunea a propus asociațiilor, anul trecut, într-o întâlnire cu reprezentanții lor, să respecte legea și să facă voia proprietarilor. Adică, să prezinte în tabelele de cheltuieli sume defalcate astfel încât proprietarii să vadă pe ce dau concret banii. În plus, le-a cerut să treacă într-o rubrică inclusiv fondul de salarii al celor plătiți de asociații. Prea puțini s-au conformat. Ori formularele sunt greu de realizat pe calculator pentru că trebuie să conțină cam multe rubrici, ori unii administratori au ceva de ascuns.

Pentru cei care nu au aflat cum trebuie întocmit un tabel care să satisfacă dorința celor care plătesc servicii la asociație, le prezentăm un formular model. L-am găsit la Asociația nr. 16. (Mihaela NICULESCU)

About Tehno Redactor