Home » Business » Venitul unui angajat în call-center ajunge în medie între 500 și 700 de euro pe lună

Venitul unui angajat în call-center ajunge în medie între 500 și 700 de euro pe lună

Un angajat într-un departament de call-center are un venit mediu între 500 și 700 de euro net pe lună. Salariul angajatului însă poate varia în funcție de limba străină pe care o cunoaște, sarcinile pe care trebuie să le defășoare și competențele sale, a spus Daniel Mereuță, director general în cadrul furnizorului local de servicii de outsourcing Optima.
De exemplu, vorbitorii de limbi străine exotice precum daneză, olandeză sau norvegiană sunt la mare căutare de către companiile din sectorul serviciilor de externalizare, de asemenea angajatorii din piață adaugă sporuri la salariul fix candidaților care cunosc mai multe limbi străine.
În același timp, o mare parte dintre candidații care se bat pentru pozițiile deschise în call-centere sunt tinerii studenți și proaspăt absolvenții cu studii superioare. În companiile cu activități de call-center lucrau peste 14.000 de angajați în 2014, de trei ori mai mult față de 2008, sectorul fiind astfel printre cele mai eferves­cente de pe piața muncii. „Nu pot să pun că tinerii sunt mai puțin re­ceptivi în ceea ce privește joburile în call-center, în continuare majoritatea an­ga­jaților din industrie este formată din tineri, deci este clar că în continuare vin către astfel de poziții. Cred că acti­vitatea într-un call-center pentru un tânăr student sau absol­vent, fără experiență de muncă, îl ajută mult să se dezvolte și să învețe cum funcționează o companie“, a mai spus Mereuță. Preferințele tinerilor care sunt în cău­tarea unui loc de muncă sunt cele legate de partea salarială, urmată de zona de training și dezvoltare. „Tinerii sunt foarte preocupați să existe astfel de oportunități pentru ei. Relațiile pe care le dezvoltă la locul de muncă și mediul în general sunt de asemenea lucruri la care cei tineri se uită și care sunt foarte importante pentru ei“.
Deși tinerii sunt dispuși să ocupe poziții în cadrul call-centerelor, companiile din sectorul serviciilor de exter­nalizare întâlnesc dificultăți în ceea ce privește recrutarea perso­nalului, astfel aceștia asaltează candidații prin inter-mediul platformelor dedicate anunțurilor sau prin reco­mandarea internă. Cât despre recrutarea în volume mari, angajatorii apelează la firme specializate în recrutare.
Sursa: zf.ro

About Mihai Vasile